wordpress weboldal készítés

A 10 legfontosabb lépés WordPress weboldal készítés során

Amennyiben új weboldal létrehozásán vagy régi céges weboldalunk megújításán gondolkozunk, érdemes végig venni, hogy egy WordPress weboldal készítés milyen lépésekből áll, hogyan épül fel a folyamat. Az alábbi bejegyzésünk célja, hogy végig vegyük mikre lesz szükségünk a webfejlesztési munka során. 10 pontban szedtük össze azokat a lépéseket, amiket semmiképp nem szabad kifelejtenünk, ha WordPress weboldal készítés van soron. A WordPress weboldal előnyeiről egy korábbi bejegyzésünkben írtunk. Érdemes elolvasni!

WordPress weboldal készítés folyamata lépésről lépésre

1. Iparági kulcsszókutatás

Ideális esetben a WordPress weboldal készítés egy iparági kulcsszókutatással kezdődik. Ebben segítségünkre lesz a Google AdWords Kulcsszótervező eszköze. A kulcsszókutatás célja, hogy megtaláljuk azt az egy-két keresési kifejezést, melyre optimalizálni szeretnénk majd a weboldalunkat.

2. Domain választás

A kulcsszókutatás eredménye alapján érdemes körülnézni, hogy a legjobbnak ítélt kulcsszavak közül valamelyik nem érhető-e el szabad domain formájában. Azt, hogy egy domain szabad-e, a domain.hu adatbázisában tudjuk ellenőrizni. Ha szerencsénk van, akkor sikerül olyan kulcsszót találnunk, ami releváns a szolgáltatásunk / termékünk szempontjából is, nem túl általános, és van rá szabad domain név elérhetőn, ez utóbbi szempont ugyanis kiemelkedően fontos a WordPress weboldal készítés szempontjából, hiszen weboldalunkat sokkal gyorsabban és jobb minőségben lehet majd keresőoptimalizálni, ha a kiemelt kulcsszavunk a domainben is megjelenik.

3. Kulcsszógazdag szöveg megírása

Ha megvan a kulcsszókutatás eredménye, akkor a következő lépés a WordPress weboldal készítés folyamatában, hogy megírjuk a weboldal teljes szövegét. Az oldal szövegezésénél arra érdemes figyelni, hogy a kulcsszó megjelenjen:

  • A legfontosabb címsorokban (főleg a H1-ben)
  • A bekezdések címében
  • A folyó szövegben
  • A link hivatkozásokban (pl. ha egy másik menüpontra hivatkozunk)
  • Blogbejegyzéseknél a blog címében

4. Struktúra kialakítása

Ha megszületett a teljes webszövegünk, akkor érdemes végig gondolni, hogy ezt milyen struktúrában szeretnénk megjeleníteni. Általában azt szoktuk az ügyfeleinknek ajánlani, hogy akkor szedjünk szét témákat külön aloldalakra vagy almenükbe, ha az adott témáról legalább 300-350 szónyi szövegünk van. Ez nagyjából egy gépelt A/4-es oldalnyi tartalom. Ha ennél kevesebb szöveg áll rendelkezésre például egy szolgáltatás leírásáról, akkor azt javasoljuk, hogy inkább több témák vonjunk egybe, és kevesebb menüpontban gondolkozzunk a WordPress weboldal készítés során.

5. Képek

Ha a struktúra összeállt, és látjuk, hogy a szövegek miként fognak helyet kapni, akkor a WordPress weboldal készítés következő lényeges pontja, hogy megfelelő képeket szerezzünk a szöveg illusztrálására. Az Online Marketing Ügynökség Blogjában korábban már írtunk arról, hogy milyen online (ingyenes) stock fotó forrásokból javaslunk képeket letölteni, de persze a legjobb, ha saját képanyag áll rendelkezésre. Ehhez mi magunk is tudunk segítséget nyújtani, akár a kollégák portré fotózásáról, akár termék vagy épp iroda fotózásról legyen szó.

Amit viszont semmiképp se felejtsünk, hogy a meglévő képeinket a WordPress weboldal készítés során érdemes tömöríteni, hogy a lehető legkisebb (de még minőségromlást elő nem idéző) méretben kerüljenek fel a képek, ez is fontos szempont lesz ugyanis a weboldal keresőoptimalizálásánál, hogy a képek óriási mérete ne lassítsa be az oldalt.

A képek tömörítésére PhotoShopban is van lehetőség (csak válasszuk ki a „Mentés webre” funkciót), vagy utólag bármilyen .png vagy .jpeg képet tömöríthetünk a TinyPng.com oldalon.

6. WordPress weboldal készítés: telepítés, design sablon választás

A folyamat következő lépése, hogy telepíteni kell a WordPress keretrendszerét, illetve ha szeretnénk egy meglévő design sablonból dolgozni, akkor azt ki kell választani. Az előre megtervezett design sablonok kiválasztásához a ThemeForest oldalát javasoljuk, itt pedig a következő szempontokra érdemes figyelni:

  • A sablonok színei, betűtípusai szabadon változtathatók, tehát ha a céges színünk zöld, akkor nem csak a zöld sablonok közül válogathatunk, hanem bármelyiknél meg tudjuk oldani, hogy illeszkedjen az adott cég arculatához.
  • Ugyanígy a sablon témája tekintetében: ha mi cipőket árulunk online, de találunk egy nekünk tetsző, ügyvédi irodára tervezett sablont, akkor sincs ok pánikra, a képeket szabadon le tudjuk cserélni, az ügyvédi iroda képeit könnyű szerrel tudunk utcai cipőt ábrázoló képekre cserélni.
  • Ha szeretnénk, hogy az oldalunk több nyelvű legyen, akkor érdemes olyan WordPress sablont választani, ami tud kezelni WPML (WordPress Multi Language) bővítményt.
  • Hasonló módon, ha webshopot is szeretnénk oldalunkba, akkor a WordPress weboldal készítés során olyan sablont válasszunk, mely kompatibilis (lehetőleg a legújabb) WooCommerce bővítménnyel, ezzel lehet ugyanis legkönnyebben webshop motort helyezni leendő oldalunkba.
  • És még egy jó tanács: válasszunk olyan sablont, ami kompatibilis Visual Composerrel, nagyon fogunk örülni az oldal szerkesztésénél, ha az ún. drag-and-drop megoldással szerkeszthető, és nem kell kódban turkálni.

7. Tartalom feltöltése

Ha megvan a szövegünk és a képanyag is rendelkezésre áll, akkor azt a félkész WordPress keretrendszerbe be kell tölteni. Ezt a műveletet alapvetően úgy kell elképzelni mint egy Word-ben való szerkesztést, vagy egy MailChimp hírlevél összerakását.

8. Tartalmi keresőoptimalizálás

A fenti, weboldalon a látogató számára is látható szöveges részeken kívül – a tartalmi keresőoptimalizálásnak van egy másik lényeges része, a weboldal forráskódja, illetve az oldal adminban – általában bővítményeken keresztül – megadható szövegek felvitele.

Amikben szintén meg kell jelentetni a kulcsszót:

Meta adatok: ezek lesznek azok az adatok, amik a Google találati listán egy adott oldalhoz kapcsolódóan megjelennek, illetve ezek informálják a robotot arról, hogy röviden összefoglalva miről is szól egy adott oldal. Abban az esetben, ha a WordPress weboldal készítés során a meta adatok nincsenek specifikusan megadva, a Google robot akkor is megpróbál behelyettesíteni oda szöveget, így üresen biztosan nem marad, de jobb ha azért mi szabjuk személyre őket.

Azért érdemes egyesével megírni tehát, hogy mindenhol általunk gondosan megkomponált szöveg szerepelhessen. Ezeket a meta adatokat egyébként érdemes úgy felfogni, mint egy hirdetésszöveget, nyugodtan lehet tehát interakcióra sarkallni a látogatókat benne. (pl. „Kérjen időpontot!” vagy „Jelentkezzen be még ma!” felszólítás is szerepelhet a leírásban.)

9. Technikai keresőoptimalizálás

Amennyiben a WordPress weboldal készítés során a tartalmi keresőoptimalizálással elkészültünk, tehát kulcsszógazdag webszövegünket feltöltöttük, az adminban a meta adatokat és a képelnevezéseket megadtuk, akkor kerülhet sor a weboldal technikai keresőoptimalizálására. WordPress weboldal készítés esetén szerencsénk van, hiszen a keretrendszer már magában elég jól van kialakítva, tehát a legtöbb fontos technikai SEO szempontnak már alapból megfelel, de érdemes azért egy elemzést végig futtatni a SEOceros.com-mal, ami gyorsan bescannelni a forráskódunkat, és jelzi, ha valami még hiányzik a technikai részen.

10. WordPress weboldal tesztelése és élesítése

A WordPress weboldal készítés utolsó lépése az oldal tesztelése, és ha minden ok, akkor élesíthetjük is ki. Arra érdemes figyelni, hogy a fejlesztési munka során kapcsoljuk ki az oldal Google általi indexelését, nehogy véletlenül már félkészen is elérhető legyen a neten. Ha pedig készen vagyunk, akkor ezt visszakapcsolva indulhat is az indexelés, amit magunk is meg tudunk sürgetni kicsit. Erről, és a komplex analitikai rendszer kialakításáról többet az Online Marketing Ügynökség Blogjában olvashatsz.

+1. Hogyan kell kialakítani a WordPress weboldal készítés során a meta adatokat?

Meta cím: Maximum 70 karakterből álló cím.

Meta leírás: Maximum 156 karakterből álló rövid leírás.

Meta kulcsszavak: ezek olyan szavak, melyek címkeként felsorolva azonosítják a weboldal tartalmát (elvileg a Google 2009 óta nem részesíti előnyben azokat az oldalakat, akik ezt megadják, de arról nincs pontos információ, hogy bünteti-e azokat, ahol nincs, így érdemes 10-15 ilyen szót megadni.)

FONTOS: a meta adatokat minden egyes aloldalon esetében külön kell megadni, illeszkedve az adott oldal szövegéhez.

A karakter számlálást segíti, ha a SEOmofo Snippet Optimizerében írjuk a szövegeket.

A meta adatokon kívül célszerű a kulcsszót feltüntetni a képek elnevezésében is (feltöltött képek alt tagje) – hiszen ebben az esetben a Google képkeresőjében is jobb pozícióba kerülhet oldalunk.

Ismerd meg a DOPPIO Creative Online Marketing Ügynökség munkáját és kérj ajánlatot projektedhez még ma!