Facebook hirdetések

Hatékony Facebook hirdetések 6 lépésben: Post Promotion

A Facebook hirdetések jelentős változáson mentek keresztül az utóbbi időben. Ma már a közösségi oldal azt szeretné, ha minél többen és minél többet fizetnénk azért, hogy a tartalmainkat eljuttassa a megfelelő felhasználói bázisig. Azonban nagyon fontos, hogy jól felépített posztokkal célozzuk meg a közönséget, mert ez is nagyban hozzájárulhat Facebook hirdetések hatékonyságához és rengeteget spórolhatunk is egy-egy jól megválasztott beállítással.

Hatékony Facebook hirdetések 6 lépésben:

1) Elemezd a rajongók érdeklődését!

Az első és talán legfontosabb dolog, hogy körültekintően elemezzük a célközönséget. Ismerjük meg a felhasználói szokásait és azt is, hogy milyen tartalmú posztokkal kelthetjük fel az érdeklődését. Azt is érdemes megfigyelni, hogy melyek azok a hirdetések a Facebookon, amelyek nagyobb interakcióra ösztönzik az embereket és melyek mozgatják meg kevésbé az elérni kívánt célközönség tagjait. A fentiekhez hasznos információkat szerezhetünk a Facebook Insights felületén, mely az oldalunk fejlécében érhető el.

2) Válassz egy jó képet!

Ha túl vagyunk a mélyreható vizsgálaton, akkor nekiállhatunk elkészíteni a posztot. Fontos, hogy ne egy száraz szöveghalmot adjunk a látogatóknak, hanem valami olyat kínáljunk, amin megakad az emberek szeme a sok poszt között is. Egy jó fotó kiválasztása, elkészítése elengedhetetlen ahhoz, hogy célba érjen a Facebookon a hirdetésünk! Lehet ez egy online képszerkesztő segítségével igényesen összeállított kép, de egy jól megválasztott stock photo is csodákra képes. Azt azonban érdemes szem előtt tartani, hogy az emberek szeretik az egyedi, ötletes, olykor meghökkentő dolgokat, így ha nem saját szerkesztésű fotót használunk a hirdetéshez, akkor törekedjünk arra, hogy olyan képet válasszunk, ami valamiért különleges lehet a célcsoport számára.

3) Feliratozz!

Gondolj csak bele, a Facebook üzenőfalon megjelenő temérdek poszt között szépen kiemelkednek azok a képes hirdetések, melyeken felirattal is igyekeznek felkelteni az érdeklődést. Elég egy jól megválasztott hívószó, hogy a poszt elérje a kívánt hatást. A képeken megjelenő szövegeket sokkal hamarabb észreveszik a felhasználók, mint a kép alá vagy fölé írt információkat. (Mint a reklámújságok „Akció” feliratai, amelyek még papíron is szinte villognak a többi „apróbetűs” fekete szöveg mellett.) Arra azonban nagyon fontos odafigyelni, hogy ne lépjük át a Facebook által meghatározott 20%-os bűvös határt. Ennyi ugyanis a képeken megjeleníthető szöveg aránya, amit büntetés nélkül használhatunk a közösségi oldalon. (Illetve egyelőre, mert bár belengette a Facebook, hogy lazít a szabályozáson, de az még nem világos, hogy mikortól és milyen következményekkel.)

4) Jöhet a hirdetésszöveg!

Elkészültünk az igényes, feliratozott képpel. Rátérhetünk a Facebook posztban is megjelenő hirdetésszövegre. Nem kell hosszú, körmondatokkal tarkított, maratoni írásra gondolni. Az a jó, ha lényegre törő, egyértelmű, megfogalmazásban, szóhasználatban illeszkedik a célcsoporthoz és a korábban elkészített képhez. Nem baj, ha bizonyos dolgokat megismétlünk a képen látható feliratokból is, de ne essünk túlzásba!

5) Célozz és lőj!

Ezek után a korábbi kutatásunk eredményeit felhasználva beállíthatjuk a számunkra legoptimálisabb demográfiai célzást. Amennyiben körültekintően végeztük el a vizsgálatot, akkor tényleg a megfelelő célcsoporthoz juttatja el a Facebook a hirdetésünket. Itt segítségedre lehet a Lookalike Audience! Ezzel a lehetőséggel könnyedén eljuttathatod a posztjaidat olyan emberekhez, akik hasonló érdeklődési körrel rendelkeznek, mint például az oldalad követői. Ilyen – hasonló – közönséget a hirdetéskezelő Közönségek menüjében hozhatsz létre.

Facebook hirdetések

6) Mindig különíts el egy kis büdzsét a Facebook hirdetések futtatására is!

A helyesen és körültekintően beállított bejegyzéseknél is igaz azonban, hogy a fizetett posztok sokkal több felhasználót érnek el a Facebookon, mint a nem fizetett tartalmak. Sőt, az utóbbi időben drasztikusan csökkent a pénzzel nem támogatott posztok elérési mutatója. Ezért mindenképpen érdemes a Facebookon némi tőkével is megtámogatni a bejegyzéseinket!

Ismerd meg a DOPPIO Creative Online Marketing Ügynökség munkáját és kérj ajánlatot projektedhez még ma!