Hogyan lehet e-mail adatbázisra hirdetni Facebookon?

,
Facebook hirdetés e-mail adatbázisra

Sok cég szembesül munkája során a következő problémával: gyűjtik szorgosan az e-mail címeket a vásárlóktól /ügyfelektől, küldik az e-dm leveleket és más online promóciós anyagokat, mégsem érnek el átütő sikert. A megnyitási arány alacsony, a konverzió elmarad. A kérdés, hogy mit lehet ilyenkor tenni? Van-e valami más platform, ahol fel lehet használni a szerzett kontaktokat? Hát persze, hogy van! Hirdessünk rájuk Facebookon!

SZÓVAL HOGYAN IS LEHET FACEBOOKON E-MAIL CÍMLISTÁRA HIRDETNI?

Először is kell hozzá egy Facebook hirdetési fiók.
Másodsorban kell hozzá egy e-mail címlista – mondjuk .txt vagy .csv formátumban tökéletes is lesz (másban nem fogjuk tudni használni, szóval ha nem ilyen formátumban van konvertálni kell). A file-ban elég csak egy oszlopban egymás alá összeszedni a címeket. A vezetéknév, keresztnév és egyéb cellákra most nem lesz szükség.

Ha ezek megvannak, akkor lépjünk be a Facebook Business Managerünkbe itt: https://business.facebook.com/ads/manager/
A nyitó oldalon elvileg most ezt látjuk a bejelentkezés után. A nyitó menüsorban a “Tools” menüt kell kiválasztani, majd a legördülő menüből az “Audiences” lehetőségre kattintani.

facebook business manager

Ha benn vagyunk az “Audiences” menüpontban, akkor a bal oldalon található gomb segítségével választhatjuk ki, hogy “Custom audience” létrehozását szeretnénk kezdeményezni.

custom audience hozzáadása

Ez után következik, hogy ki kell választanunk milyen forrásból szerzett adatokat kívánunk importálni. Ha az e-mail adatbázisunkat szeretnénk, akkor a “Customer list” opciót kell választani, ami lehetővé teszi, hogy e-mail címeket, telefonszámokat, Facebook User ID-kat (ez mindenkinek a személyre szóló azonosítószáma a Facebookon) vagy mobil hirdetők azonosítóját kívánjuk-e importálni. Fontos megjegyezni, hogy bár le tudjuk manuálisan kérni az egyes felhasználók User ID-ját a Facebookról, ezeket nem fogjuk tudni feltölteni, csak abban az esetben, ha ezeket nyereményjátékból vagy egyéb saját alkalmazásból gyűjtöttük.

lista kiválasztása

HOGYAN MŰKÖDIK AZ ALGORITMUS? HOGYAN HIRDETHETEK A FELTÖLTÖTT CÍMEKRE?

A Facebook az e-mail címek importálásával létrehozott egyedi közönségeknél valójában azt nézi, hogy a feltöltött e-mail címmel van-e regisztrált felhasználója a platformon. Mit is jelent ez? Azt, hogy a feltöltött címlistából csak azokra fogunk tudni hirdetni, akik az általunk feltöltött címmel regisztráltak anno a Facebookra. Ha azonban azt feltételezzük, hogy a emberek többsége egy e-mail címet használ – vagy legalábbis online regisztrációt egy címről bonyolítja – akkor nagy számú egyezésre számíthatunk. (A baj inkább a céges e-mail címek importálásával szokott lenni. Itt az egyezések aránya jóval kisebb lesz = céges e-mail címmel vajmi kevesen regisztrálnak.)

Na, most hogy ezt már tudjuk hogyan tovább?

A fentiekben kiválasztottuk tehát, hogy e-mail címlistát fogunk importálni. A következő lépésben választhatjuk ki az importálás pontos mikéntjét: feltölthetünk egy file-t (ez a leggyakoribb, úgyhogy én ezt fogom választani). Vagy simán CTRL C+CTRL V kombinációkkal be is másolhatjuk a listánkat, esetleg importálhatjuk a MailChimp fiókunkból is, ha ezt a levelezőrendszert használjuk tömeges levélküldésre.

lista fajta kiválasztása Facebook

Miután kiválasztottuk, hogy egy file-t töltünk fel, nincs más hátra, mint a felugró pop-up-on kijelölni, hogy e-mail címeket szeretnénk importálni. Ezután az “Upload” gombra kattintva megkeresni gépünkön a vonatkozó file-t és elmenteni azt.

adatfajta kiválasztása Facebook

Ha a rendszer beolvasta a címeket (ez azért jó pár percet is igénybe vehet), akkor utána ezt leokézzuk a “Create Audience” gombra kattintva. Utána már nincs is más dolgunk, mint egy beszédes nevet adni a feltöltött közönségnek. (Célszerű olyan rövidített néven gondolkozni, ami majd a hirdetések létrehozásánál egyértelművé teszi nekünk, hogy kikre is célzunk. Pl. “2014-es vásárlók – 35-55 BP-i nők”.)

Facebook Célközönség elnevezése

Ha ez megvan, készen is vagyunk, rányomunk a “Next” gombra, és elmenti a rendszer az új célközönségünket. Ezt követően egy ablak fog felugrani, ahol két lehetőség közül választhatunk: Vagy feladunk egy hirdetést az újonnan létrehozott közönségre, vagy hasonló közönségeket keresünk a Facebookon. Utóbbi lényegében azt takarja, hogy megnézi először a rendszer, hogy a feltöltött listából hány egyezést talált. (Tehát hány olyan Facebook felhasználó van, aki tényleg az általunk megadott címmel regisztrál.) Ezután megvizsgálja, hogy ők miben hasonlítanak egymásra (korban, családi állapotban, viselkedésben, érdeklődésben, stb.) és ezek alapján felajánlja, hogy keres nekünk hasonló érdeklődésű felhasználókat. Ez akkor lehet egy hasznos funkció, ha a kapott felhasználóbázisunk nem túl nagy (vagy kicsi volt az eredeti lista is vagy kevés felhasználót tudott azonosítani a rendszer). Utóbbi segítségével tehát lehetőségünk nyílik a mi fogyasztóinkhoz hasonló érdeklődésű embereket is célozni majd. Őket ún. “Lookalike audience” címmel fogjuk megtalálni a közönségeink között.

Szeretnél még többet tudni a Facebook hirdetésekről? Az Online Marketing Ügynökség ezt ajánlja Neked: Hatékony Facebook hirdetés 6 lépésben – Post Promotion