Ahogy arról az Online Marketing Ügynökség egy korábbi blogbejegyzésében már beszámoltunk, nagyjából fél évvel ezelőtt indította el újdonságát az Instagram. Ez volt az Instagram Stories funkció, ami lehetőséget adott a felhasználóknak arra, hogy rövid történeteket meséljenek el feliratozott, matricákkal felturbózott slideshow vagy videó formájában. A szuper kis extra hamar belopta magát az emberek szívébe, olyannyira, hogy mára naponta mintegy 150 millió ember használja ezt a funkciót.

És mint, ahogy az lenni szokott, ami nagy népszerűségre tesz szert a felhasználók között, az hamarosan elérhetővé válik a hirdetők számára is. Tehát alig fél évvel az Instagram Stories funkció indulása után, itt az Instagram Stories hirdetés.

Rengeteg felhasználó követ valamilyen márkát az Instagramon, így érthető módon remek lehetőséget kínál az Instagram Stories-ban megjeleníthető hirdetés ezeknek a cégeknek. Például új termékek, vagy a cég szempontjából meghatározó pillanatok bemutatására. A hirdetések létrehozásához, a korábbi Instagram hirdetésekhez hasonlóan, a Stories esetében is szükségünk lesz egy Instagram-fiókkal összekötött Business managerre.

A Stories hirdetéseket reach vagy magyarul elérés típusú kampányok esetén használhatjuk. Ezek az Instagram felületén belül a Stories-ban, a hírfolyam fölött jelennek meg.

Instagram Stories hirdetés létrehozása első lépés

A hirdetési kampány létrehozása során, az Instagram Stories-hoz hasonlóan képeket és videókat tölthetünk fel. Persze, ahogy mindig, itt is érdemes odafigyelni a megfelelő képarány alkalmazására. Ez a képeknél 1080×1920, a videóknál pedig a 9:16-os formátum. A videós tartalmaknál emellett nem léphetjük túl a 15 másodperces időbeli korlátot és minimum 720 pixeles felbontású felvételt kell használnunk. Ezeket mov vagy mp4 formátumban tölthetünk fel. A képeknél pedig a Facebook hirdetésekhez hasonlóan be kell tartanunk a képre írható 20%-os szövegkorlátot.

Instagram Stories hirdetés létrehozása 2 lépés

A látványos Instagram Stories hirdetéseknek egyetlen hiányossága, hogy jelenleg a megosztott képeinkről / videónkról még nem tudjuk tovább vezetni a látogatókat, ugyanis egyelőre nem lehet a hirdetésbe linket elhelyezni, illetve call to action gomb alkalmazására sincs lehetőség. De már tesztelés alatt állnak ezek a funkciók is, így valószínűleg hamarosan ezeket is kipróbálhatjuk.

Kíváncsian várjuk!

Az Instagramról még több hasznos tippet találsz az Online Marketing Ügynökség korábbi blogbejegyzéseiben!