3 tipp a felhasználói élmény javítására
Gyakran esünk abba a hibába, hogy egy weboldal elindítása után minden erőnkkel a keresőmotornak akarunk kedvezni. Mondhatni az esztétikát és a felhasználóbarát kialakítást próbáljuk külön kezelni a keresőmotor optimalizálástól, holott a két terület már régóta szoros kapcsolatban áll és a felhasználói élmény fejlesztésére legalább ugyanannyi energiát kell szentelni, mint annak, hogy a Google keresőrobot kegyeit keressük!
Felhasználói élmény kompromisszumok nélkül
A kései 90-es és korai 2000-es évek hozták el az igazi fejlődést a felhasználói élmény számára. A web design és így felhasználói élmény a Web 2.0 valamint a Google megjelenésével virágzásnak indult. Ekkor ugyanis az olyan háttér technológiák mint a CSS és a JavaScript már eljutottak arra a szintre, ami lehetővé tette komplexebb összetételű weboldalak létrehozását. A Google kereső algoritmusa mindeközben újraalkotta a SEO fogalmát.
Lényegében elmondható, hogy egészen eddig a pontig a weboldalak azzal a céllal léteztek, hogy bármi módon de forgalmat hozzanak. Ez azonban mára átalakult, így egy weboldal tervezésénél már nem csupán arra kell törekedni, hogy a keresőmotor számára ehető legyen az ott található tartalom, hanem, hogy pozitív legyen a felhasználói élmény, így maradásra késztesse a felhasználókat. A konverziónövelés szempontból tehát egyaránt fontos, hogy az oldal könnyen fellelhető legyen a keresőmotorban, valamint pozitív legyen az élmény.
Léteznek felhasználói élmény optimalizáló eszközök, illetve néhány hasznos tanácsot megfogadva látványos eredményeket érhetünk el:
1. Használj mouseovereket!
Legyen szó egy egyszerű landing oldalról vagy éppen sok terméket tartalmazó webshopról a szöveges tartalom szerves részét képezi oldalunknak. Azonban sokszor előfordul, hogy egy bizonyos határt átlépve ez többet árt mint használ. A weboldal látogatói könnyen belezavarodnak a sok szövegbe ami így a felhasználói élmény rovására mehet ami a konverzió növelés ellen hat.
Két fő szabályt kell követnünk a pozitív felhasználói élmény biztosításához:
- Egy kép felér ezer szóval
- A kevesebb néha több
Ez a gyakorlatban a letisztult dizájn és nagy felbontású képek alkalmazását jelenti. De mint tudjuk a keresőoptimalizálás szempontjából a szöveges tartalmak értékes kulcsszavakat rejthetnek. Erre nyújt megoldást a mouseover effektus.
Amikor a látogató egerével egy képi elem fölé navigál, megjelenik az ahhoz tartozó részletes leírás. Ez remek SEO szempontból! Ennek segítségével egyszerűen elkerülhetjük az aktuális felület túlzsúfoltságát, a keresőmotor viszont látja az ott található szöveget, így egyszerre javul a felhasználói élmény és a helyezés.
2. Törekedj a reszponzív design kialakítására!
2015-ben a Google még jutalmazta a mobil-barát weboldalakat és büntette azokat, akik figyelmen kívül hagyták a felhasználói élmény egyik legfőbb meghatározóját, a reszponzív dizájnt. Ez a kiváltság az úgynevezett Mobilegeddon frissítéssel megszűnt, így mára már inkább alapelvárás. Ennek ellenére számos hazai weboldal nem mobilbarát a mai napig. A felhasználói élmény és a konverzió növelés szempontjából tehát a platformfüggetlen navigáció elengedhetetlen.
3. Használj web fontokat!
Miért rejtenénk el az olyan fontos információkat mint az Árcsökkenés a keresőmotor elől? Pedig ezekkel nagyon gyakran képi elemek formájában találkozunk. Az a helyzet, hogy nem szükséges és nem is szabad ezeket az elemeket képként kezelni, ugyanis ekkor lép fel az úgynevezett “kereső robot vakság”. Érdemes megjegyezni, hogy a web fontok alkalmazásával csökkenthető a képi elemek mérete, ami által az oldal mérete is csökken, betöltési sebessége ezáltal nő. A Google saját forrásából pedig kedvünkre válogathatunk az oldalunkhoz leginkább illő betűtípusok közül.
Reméljük cikkünket hasznosnak találtad, olvass további klassz tartalmakat online marketing blogunkban!
Ismerd meg a DOPPIO Creative Online Marketing Ügynökség munkáját és kérj ajánlatot projektedhez még ma!