Instagram esemény emlékeztető

3 tipp, hogyan használd az Instagram esemény értesítőt!

Események hirdetése terén a Facebook az etalon, de végre az Instagram is beújított egy klassz funkciót, amivel érdeklődőket gyűjthetsz közelgő eseményedre, workshopodra, termékbemutatódra – vagy bármilyen más online/offline alkalomra. Meg is mutatjuk, hogyan tolhatod meg a marketinged az Instagram esemény emlékeztető funkciójával! Sőt, extra tippekkel is ellátunk, hogy tutira a legtöbbet hozd ki belőle.

Kezdjük az elején: így állíts be Instagram esemény emlékeztetőt

Ne aggódj, nincs itt semmi macera, hiszen nem külön Instagram eseményt fogsz létrehozni, hanem egyszerűen csak posztjaidhoz állítasz be esemény emlékeztetőt. Hogyan?

  1. Tervezz meg egy posztot az eseményről
  2. Kezdd el kirakni a szokásos módon: töltsd fel a képet, írd meg a szöveget, adj hozzá hashtageket
  3. Válaszd ki az Esemény megadása lehetőséget
  4. Adj meg egy kecsegtető esemény nevet, állítsd be a kezdő-és végdátumot

A kirakott posztnál így meg fog jelenni egy apró esemény ikon (épp úgy, mint a termék ikon a Boltodhoz), amire kattintva a követőid emlékeztetőt kérhetnek. Az emlékeztetők 24 órával, 1 órával és 15 perccel a megadott kezdődátum előtt jelzik, hogy közeleg az időpont.

Jó hír, hogy az Instagram esemény emlékeztetők megmaradnak beállítás után, így ha később újabb posztot tennél ki róla, már nem kell mindent újra megadnod, elég csak kiválasztanod a listából.

3 extra tipp, amivel még többet hozhatsz ki belőle

Oszd meg Storyban is! Az Instagram fejlesztői szerencsére erre is gondoltak, miután elkészítetted a poszthoz az Instagram esemény emlékeztetőt, megjelenik ez az opció a Story-nál is. Amint a szokott módon elkezded kirakni a posztot Storyban és rámész a Matricák lehetőségre, találsz ott egy Ütemezve opciót. Kattints rá és már hozzá is adja a Story-dhoz az adott eseményt, így a követők azon keresztül is kérhetnek emlékeztetőt.

Ne hagyd ki a szövegből sem! Mivel nem túl régi funkcióról beszélünk, előfordulhat, hogy követőid egy része még nem ismeri. Érdemes ezért beleírnod a poszt szövegébe is:

„Kattints a képen megjelenő esemény ikonra és kérj magadnak emlékeztetőt, nehogy lemaradj róla!”

Tölts ki mindent posztoláskor:

  • jelölj meg helyszínt, hogy az érdeklődők egyből ezzel tervezhessenek az esemény kapcsán
  • keress népszerű hashtageket a témában, de készíthetsz melléjük saját hashtaget is
  • tereld a követőid a weboldaladra, főleg, ha van lehetőség online jegyvásárlásra vagy további információkat is osztasz meg. Tedd be a kellő linket a bio-ba, és helyezz el CTA-t a poszt szövegében is

Készíts visszaszámlálást! Ez már régebbi funkció, de attól még bőven ott a helye az Instagram marketing világában. Plusz az is igaz, hogy ha egy nap több Storyt osztanál meg, csak nem tennél mindegyikhez egyforma emlékeztetőt. Használj tehát Countdown matricát is a posztodhoz, ezzel már önmagában a várakozás érzését keltheted a követőidben.