Hozd ki a legtöbbet a céges LinkedIn profilból!

5 tipp, hogy a céges LinkedIn profilból a legtöbbet hozhasd ki

Továbbra is tartja magát a mondás, hogy „ami nincs fenn Facebookon, az nem is létezik”, de ez nem jelenti, hogy a Facebookkal ki is pipálhatod a céges online kommunikációt. Cikkünkben bemutatjuk, hogy miért érdemes jelen lenned LinkedIn-en és hogy csinálhatod jól.

Miért fontos egyáltalán egy vállalatnak saját LinkedIn profil?

Hacsak nem humánerőforrással foglalkozik a cég, jogosan merül fel benned a kérdés, hogy mi szükségetek lenne LinkedIn profilra. A márkaépítés és az employer branding stratégia szempontjából azonban remek eszköz, ezért mindenképp megéri rászánnod az időt, hogy összerakj egy professzionálisnak ható profilt.

Márkaépítés és LinkedIn

Alapvető igazság, hogy minél több felületen vagy jelen, annál több helyen lehet találkozni a vállalkozásoddal. De gondolj csak bele abba is, hogy Te mit csinálsz, ha egy új ügyféllel készülsz együttműködésre lépni: kicsit utánanézel, igaz? Potenciális ügyfeleid is ugyanígy tehetnek, ezért legjobb, ha – a tevékenységednek és célcsoportodnak megfelelően – a fő közösségi média platformokon jól mutató profilokat alakítasz ki.

Employer branding és LinkedIn

Nem kérdés, hogy a LinkedIn elsősorban az álláskeresők és állást hirdetők platformja, ezért ha a jövőben bármikor esedékessé válhat új kollégák felvétele, már jó alapot ad hozzá a LinkedIn jelenléted.

Tippek, amikkel felturbózhatod a céges profilod

Vond be a munkavállalóid! Máris jobban néz ki egy cég LinkedIn profilja, ha látszik rajta, hogy ott valóban dolgoznak emberek. Kérd meg a munkavállalóid, hogy tüntessék fel a munkahelyüket és az általuk betöltött pozíciót.

Szánj időt a névjegy kitöltésére! Egy üres profil önmagában nem javít, de még ronthat is a helyzeten, ezért fektesd bele a kellő időt, hogy mindent kitölts rajta. A névjegy mezőben megadhatsz egy rövid bemutatkozó leírást, főbb adatokat, a weboldalad linkjét és a vállalkozásod címét – ezt térképen is jelölheted.

Időnként posztolj! A cél, hogy kívülről is látszódjon, hogy működő vállalkozásról van szó – nem kell tehát túl sok posztra gondolnod, a lényeg inkább a rendszerességen van. Bemutathatod a vállalat mindennapjait, beszámolhatsz az újdonságokról, az elért eredményekről, és persze megoszthatsz állásajánlatokat is. Azért az sem mindegy, hogy mit posztolsz, próbáld a közvetített üzeneteket a marketing célok szerint alakítani.

Készíts Life Page-et! Szimpatikusabbá teheted a vállalkozásod a potenciális ügyfelek, vásárlók vagy későbbi munkavállalók felé, ha bemutatod a cég mindennapjait. A Life Page kitöltésekor hangsúlyt helyezhetsz a vállalat előnyeinek bemutatására, céges videók és képek megosztására, de feltüntethetsz munkatársaktól származó értékeléseket is.

Tegyél közzé (pozitív) visszajelzéseket partnereid oldalán! Ezzel rögtön két legyet ütsz egy csapásra, hiszen a partneri kapcsolatot is erősítheted, és joggal várhatod, hogy te is kapj néhány kedves szót viszonzásul a céges profilra.

Ha tippjeinket olvasva is elveszettnek érzed magad a LinkedIn világában és inkább adnád profi kezekbe a kommunikációt, keress fel minket, segítünk!

 

Kiemelt kép forrása: Freestock