A céges Facebook oldalak jövője, avagy 5 tipp a követőid megtartására

Mark Zuckerberg nemrégiben jelentette be saját Facebook oldalán a jövőben várható nagy változásokat a közösségi oldallal kapcsolatban, amely elsősorban a céges Facebook oldalakat fogja érinteni. Mivel manapság szinte a nap 24 órájában elérhetőek vagyunk Facebookon, ezért a tulajdonos szeretné a középpontban tartani a Facebook eredeti funkcióját, az emberek közötti kapcsolattartást. Mára már szinte az összes cég rendelkezik saját oldallal a legnagyobb közösségi oldalon, így az emberek hírfolyamai telítődnek az általuk kommunikált hírekkel.

Mark Zuckerberg bejelentése - céges Facebook

Forrás: Zuckerberg hivatalos Facebook oldala

Zuckerberg változtatásai erre fognak irányulni, tehát még kevesebb lesz az ún. ingyenes, organikus elérés az oldalak esetében – ami már így is alacsony – helyettük ismerőseink posztjai fognak előtérbe kerülni újra.

Pontosan nem tudni, hogy mikor lép életbe a változtatás, azonban érdemes előre felkészülni rá.

Néhány tanács a céges Facebook oldalakat érintő változásokra való felkészülés érdekében

1. Kérd a követőidet, hogy elsőként kövessenek, hogy biztosan ne maradjanak le semmiről!

Céges Facebook oldal

Követed > Megjelenés elsőként funkció

2. Hozz létre saját Facebook csoportot a céges Facebook oldalad követőiből!

A csoportok kiemelt szerephez jutnak a Facebook életében. Igaz egy Facebook csoport megfelelő koordinálása erőfeszítést igényel, hosszútávon megérő befektetés lehet. A csoportban szabadon oszthatod meg tartalmaidat, és azok szinte mindenkihez el fognak jutni, akik tagjai a csoportnak

3. Beszélgess a követőiddel! Ossz meg olyan tartalmakat, amelyek kommentelésre ösztönzik a rajongóidat!

A Facebook előtérbe helyezi az olyan posztok megjelenését, ahol interakció jelenik meg a tartalommal kapcsolatban. A kommentelésre való ösztönzés egyik hatékony formája a „live”, azaz élő videók készítése. Itt olvashatsz pár tippet, hogy hogyan állj neki.

4. Hozz létre remarketing listát! Így olcsóbban hirdethetsz, mivel kifejezetten a célcsoportodat éred el.

A weboldaladba való Facebook Pixel kód beágyazásával különböző listákat hozhatsz létre, mint például hogy kik jártak az oldaladon az elmúlt 180 napban.

5. Végső soron fizetett Facebook hirdetés!

Eddig organikusan (kvázi ingyen) nagyon sok embert érhettünk el Facebookon, azonban ne felejtsük el, hogy a változtatások ellenére is még ezen a marketingcsatornán érhetjük el legolcsóbban a célcsoportunkat.

Amennyiben a Facebookon szeretnél hirdetni, előtte ajánljuk olvasd el korábbi bejegyzésünket Facebook hirdetések témában.

Ismerd meg a DOPPIO Creative Online Marketing Ügynökség munkáját és kérj ajánlatot projektedhez még ma!