A legfrissebb Instagram hírek, amikről tudnod kell
Az utóbbi napokban több fontos tudnivaló is napvilágot látott az Instagram működéséről, amiket most csokorba szedtünk. Ezek az Instagram hírek jelentős változást hoznak a közösségi platform felhasználói számára. Nézzük hát, mi újság az Instagram háza táján!
Visszatér az időrendi képfolyam
Az Instagram hírek közül talán a legörvendetesebb az időrendi képfolyam visszaállítása, amit már 2022 elején belengetett Adam Mosseri, az Instagram vezetője. A hat évvel ezelőtt kivezetett funkció helyébe akkor algoritmusok kerültek, amik különböző faktorok (a poszt népszerűsége, aktualitása, a posztolóhoz való viszonyunk) szerint rendezték sorba az általunk követett felhasználók posztjait a képfolyamunkban.
A régi-új időrendi feed a következő pár hétben minden felhasználónál bevezetésre kerül, és ezzel egyidejűleg a teljes főoldal átalakítása is megtörténik.
Ezentúl három fül közül választhatnak az Instagram felhasználók, amint megnyitják az appot: ezek a Home, Following és Favorites.
A Home a már jól ismert algoritmus által vezérelt feed lesz, ami viszont egyre személyre szabottabbá válik: ez főként a minket célzó hirdetések gyarapodását és a külön nekünk ajánlott (azaz általunk nem követett felhasználók által megosztott) tartalmat jelenti.
A Following folyamban értelemszerűen az általunk követett felhasználók képeit és videóit találjuk majd időrendben, a legfrissebbtől a legrégebben megosztottig sorba rakva.
A Favorites fül szintén időrendben rakja a posztokat és eközben lehetőséget ad arra, hogy tovább rendezgethessük képfolyamunkat. Ide az általunk kedvencként megjelölt fiókok (összesen maximum 50) tartalmai kerülnek majd.
Ennek fényében érdemes újragondolni Instagram kommunikációs stratégiánkat.
Felmerül a kérdés: amikor tartalmat készítek, akkor melyik fülre tervezzem meg az új posztot? Mivel a három fül mindegyike más logika szerint működik, mi azt ajánljuk, kezeld őket három különböző csatornaként.
A Home fül különösen új követők szerzésére lesz alkalmas: ha népszerűvé válik a posztod, az algoritmus felfigyel rá és felajánlja sok más felhasználónak, aki nem is követ téged. Ezért ha maximálisan ki szeretnénk használni a Home fület, posztoljunk figyelemfelkeltő, szórakoztató és legfőképp az épp aktuális trendeket követő tartalmat (például mémek, Reels).
A nosztalgiát ébresztő Following fül sok újat nem ígér, leginkább a túl gyakori posztolástól rettenti el a felhasználót, hisz az időrendi folyam túltelítése kikövetéshez vezethet.
A legnagyobb újdonságot a Favorites fül jelenti. Bekerülni valaki top 50 kedvenc fiókja közé nem kis dolog, és ennek az értékét egyre többen fel fogják ismerni. A cégeknek nagyon teperniük kell majd, hogy egy felhasználó gondosan megválogatott Favorites klubjába belépést nyerjenek. A hasznos, informatív és inspiráló tartalmak segítségedre lesznek abban, hogy egyre több ember kedvenc felhasználójává válj.
Tovább TikTokosodik az Instagram
Nem titok, hogy az Instagram, megirigyelve a TikTok üstökösszerű felemelkedését, igyekszik áttérni a videóalapú tartalommegosztásra. A 2020 augusztusában bevezetett Instagram Reels már kijelölte ezt irányt és ez még csak a kezdetét jelentette a metamorfózisnak.
A legújabb Instagram hírek alapján úgy tűnik, a közösségi oldal már nagyban tervezi az átállást az egész képernyőt betöltő, igazi belemerülést kínáló felhasználói élményre.
Az inspiráció emögött nyilvánvalóan a TikTok teljes képernyős, végtelenségig görgethető és folyamatosan frissülő feedje volt. A megújult Instagram interfész tehát ezentúl a videókat és képeket egymás után, teljes képernyőn kínálja. Ezzel együtt az Instagram Story is lekerül megszokott helyéről, a felső sávból az alsóba.
#Instagram is working on a full immersive feed 👀 pic.twitter.com/zTXVpH4C6n
— Alessandro Paluzzi (@alex193a) March 25, 2022
Az új layout jelentős eltérést jelent az eddigi kinézettől, ahol most egyszerre akár több posztot is látunk a képernyőn. Az egyenkénti, teljes képernyős élmény főként az algoritmusnak fog kedvezni, ami jobban tudja így mérni az egyes posztok megtekintésével töltött időt és a rájuk adott reakciókat. Ez volt eddig a TikTok algoritmusának nagy előnye, és ezt szeretné az Instagram is átvenni. Hogy mikorra várható az új interfész implementációja, még nem tudni.
A TikTokosodás másik fő jele a már említett videó tartalomra való fókuszálás.
Az Instagram algoritmusa már egy ideje észrevehetően előnyben részesíti a Reels videókat a képekkel szemben. Ez a “mezei” képes posztok elérésének számottevő megfogyatkozását hozta magával. Számos céget rosszul érintett a váltás: sokan panaszkodtak, hogy már csak a követőik töredékéhez jutnak el posztjaik.
Ezek az Instagram hírek alátámasztják a korábbi cikkeinkben is hangoztatott véleményünket, miszerint a több lábon állás a legbiztonságosabb és legfenntarthatóbb megoldás. Tanácsos több közösségi oldalon is jelen lenni, s ezenkívül a saját weboldal, hírlevél és egyéb online és offline csatornák segítségével kommunikálni közönségünkkel. Így lehet elkerülni, hogy túlságosan ki legyünk szolgálva egyetlen csatorna szeszélyeinek.