A legfrissebb Instagram hírek, amikről tudnod kell

Az utóbbi napokban több fontos tudnivaló is napvilágot látott az Instagram működéséről, amiket most csokorba szedtünk. Ezek az Instagram hírek jelentős változást hoznak a közösségi platform felhasználói számára. Nézzük hát, mi újság az Instagram háza táján!


Visszatér az időrendi képfolyam

Az Instagram hírek közül talán a legörvendetesebb az időrendi képfolyam visszaállítása, amit már 2022 elején belengetett Adam Mosseri, az Instagram vezetője. A hat évvel ezelőtt kivezetett funkció helyébe akkor algoritmusok kerültek, amik különböző faktorok (a poszt népszerűsége, aktualitása, a posztolóhoz való viszonyunk) szerint rendezték sorba az általunk követett felhasználók posztjait a képfolyamunkban.

A régi-új időrendi feed a következő pár hétben minden felhasználónál bevezetésre kerül, és ezzel egyidejűleg a teljes főoldal átalakítása is megtörténik.

Ezentúl három fül közül választhatnak az Instagram felhasználók, amint megnyitják az appot: ezek a Home, Following és Favorites.

A Home a már jól ismert algoritmus által vezérelt feed lesz, ami viszont egyre személyre szabottabbá válik: ez főként a minket célzó hirdetések gyarapodását és a külön nekünk ajánlott (azaz általunk nem követett felhasználók által megosztott) tartalmat jelenti.

A Following folyamban értelemszerűen az általunk követett felhasználók képeit és videóit találjuk majd időrendben, a legfrissebbtől a legrégebben megosztottig sorba rakva.

A Favorites fül szintén időrendben rakja a posztokat és eközben lehetőséget ad arra, hogy tovább rendezgethessük képfolyamunkat. Ide az általunk kedvencként megjelölt fiókok (összesen maximum 50) tartalmai kerülnek majd.

Ennek fényében érdemes újragondolni Instagram kommunikációs stratégiánkat.

Felmerül a kérdés: amikor tartalmat készítek, akkor melyik fülre tervezzem meg az új posztot? Mivel a három fül mindegyike más logika szerint működik, mi azt ajánljuk, kezeld őket három különböző csatornaként.

A Home fül különösen új követők szerzésére lesz alkalmas: ha népszerűvé válik a posztod, az algoritmus felfigyel rá és felajánlja sok más felhasználónak, aki nem is követ téged. Ezért ha maximálisan ki szeretnénk használni a Home fület, posztoljunk figyelemfelkeltő, szórakoztató és legfőképp az épp aktuális trendeket követő tartalmat (például mémek, Reels).

A nosztalgiát ébresztő Following fül sok újat nem ígér, leginkább a túl gyakori posztolástól rettenti el a felhasználót, hisz az időrendi folyam túltelítése kikövetéshez vezethet.

A legnagyobb újdonságot a Favorites fül jelenti. Bekerülni valaki top 50 kedvenc fiókja közé nem kis dolog, és ennek az értékét egyre többen fel fogják ismerni. A cégeknek nagyon teperniük kell majd, hogy egy felhasználó gondosan megválogatott Favorites klubjába belépést nyerjenek. A hasznos, informatív és inspiráló tartalmak segítségedre lesznek abban, hogy egyre több ember kedvenc felhasználójává válj.

Tovább TikTokosodik az Instagram

Nem titok, hogy az Instagram, megirigyelve a TikTok üstökösszerű felemelkedését, igyekszik áttérni a videóalapú tartalommegosztásra. A 2020 augusztusában bevezetett Instagram Reels már kijelölte ezt irányt és ez még csak a kezdetét jelentette a metamorfózisnak.

A legújabb Instagram hírek alapján úgy tűnik, a közösségi oldal már nagyban tervezi az átállást az egész képernyőt betöltő, igazi belemerülést kínáló felhasználói élményre.

Az inspiráció emögött nyilvánvalóan a TikTok teljes képernyős, végtelenségig görgethető és folyamatosan frissülő feedje volt. A megújult Instagram interfész tehát ezentúl a videókat és képeket egymás után, teljes képernyőn kínálja. Ezzel együtt az Instagram Story is lekerül megszokott helyéről, a felső sávból az alsóba.

Az új layout jelentős eltérést jelent az eddigi kinézettől, ahol most egyszerre akár több posztot is látunk a képernyőn. Az egyenkénti, teljes képernyős élmény főként az algoritmusnak fog kedvezni, ami jobban tudja így mérni az egyes posztok megtekintésével töltött időt és a rájuk adott reakciókat. Ez volt eddig a TikTok algoritmusának nagy előnye, és ezt szeretné az Instagram is átvenni. Hogy mikorra várható az új interfész implementációja, még nem tudni.

A TikTokosodás másik fő jele a már említett videó tartalomra való fókuszálás.

Az Instagram algoritmusa már egy ideje észrevehetően előnyben részesíti a Reels videókat a képekkel szemben. Ez a “mezei” képes posztok elérésének számottevő megfogyatkozását hozta magával. Számos céget rosszul érintett a váltás: sokan panaszkodtak, hogy már csak a követőik töredékéhez jutnak el posztjaik.

Ezek az Instagram hírek alátámasztják a korábbi cikkeinkben is hangoztatott véleményünket, miszerint a több lábon állás a legbiztonságosabb és legfenntarthatóbb megoldás. Tanácsos több közösségi oldalon is jelen lenni, s ezenkívül a saját weboldal, hírlevél és egyéb online és offline csatornák segítségével kommunikálni közönségünkkel. Így lehet elkerülni, hogy túlságosan ki legyünk szolgálva egyetlen csatorna szeszélyeinek.

Ha szeretnél te is hatékony és változatos Instagram kommunikációt márkád számára, akkor gyere el hozzánk és beszéljük át, mit hogyan érdemes csinálni! Konzultációra jelentkezhetsz megadott elérhetőségeinken!