A sikeres Instagram marketing alapjai

Az Instagram egy modern, elsősorban a fiatalabb korosztályokra és a fiatal felnőttekre optimalizált keresőmotor, ahol a keresési találatok szebbnél szebb és igényesebbnél igényesebb képek. Az Instagram marketing éppen ezért is átgondoltságot és alapos előkészületeket igényel. Lássuk, milyen eszközökkel vághatunk bele a hatékony Istagram marketingbe!

A sikeres Instagram marketing alapja a jól optimalizált és könnyen azonosítható profil

Egy márka, termék vagy szolgáltatás Instagram profilja mára már vetekszik egy weboldal funkciójával. Mivel ezt a platformot egyre többen használják elsődleges információszerzési forrásnak, ezért nagyon fontos, hogy a lehető legnagyobb teljességgel, minden részletre kiterjedően meg legyenek adva a profil alap adatai. A potenciális Instagram követők másodpercek alatt pörgetik át a hírfolyamunkat (feed) és döntik el, hogy követnek-e a későbbiekben, “elköteleződnek-e” mellettünk avagy sem. Ezért is fontos, hogy már az első pillanattól kezdve tudatosan építsük fel az Instagram oldalunkat.

Fontos megjegyezni azt is, hogy a speciális keresési beállításoknak köszönhetően a potenciális vásárlók nemcsak a professzionális, beállított, meg- és túlszerkesztett képeket érhetik el, hanem más résztvevők, felhasználok képeit is. Ezt termékek, helyszínek, vendéglátó egységek esetében fontos szem előtt tartani.

Instagram marketing már az első pillanattól

Instagram felhasználónév

Jól gondoljuk át, hogy mit választunk felhasználónévként! A későbbiekben ezzel fognak ránk hivatkozni mások az @említés funkció segítségével, valamint más oldalakon elhelyezett kommentjeinknél is ez a név fog megjelenni. A név megadásakor maximum 30 karakter a megengedett. De ez nem jelenti azt, hogy ilyen hosszúnak is kell lennie, hiszen sokkal jobban mutat egy rövidebb, de beszédes felhasználónév. Ami lényeges, hogy választott profilnevünk mindenképpen kapcsolódjon a szolgáltatásunkhoz, könnyen megjegyezhető és azonosítható legyen.

Instagram bio

A bio egy úgynevezett above the fold elem, Instagram marketing szempontjából kiemelt szerepe van. Arra szolgál, hogy görgetés nélkül információt adjon vállalkozásunkról, termékünkről, márkánkról, vendéglátóhelyiségünkről vagy bármiről, amihez a profilt készítjük. Ez a rész is korlátozott a karakterszám tekintetében, maximum 150 karakter áll a rendelkezésünkre. Célszerű úgy felépíteni, hogy ne ránk, hanem az adott célközönségre fókuszáljon, illetve arra, hogyan segíthet nekik vagy inspirálhatja őket oldalunk. Fontos beleírni (főleg szolgáltatás esetében) a kapcsolatfelvételi és kapcsolattartási módokat is. Amennyiben releváns, például szépségipari szolgáltatások esetében, megfontolandó azt is itt jelezni, hogy fogadunk-e új klienseket vagy sem.

Instagram - welovebudapest

whitehairsalon instagram

Bio link

A közvetlenül a bionk alatt szereplő linkre tekinthetünk úgy is, mint egy CTA (call to action) gombra. Gondoljuk át alaposan, hogy mi az elsődleges célunk! Amennyiben van weboldalunk és webshopunk is egy termékhez és az eladást szeretnénk növelni, akkor előnyösebb, hogyha a webshop linkjét osztjuk meg. Mindig közöljük azt is az emberekkel, hogy mi a link pontos célja. Ennek a legmegfelelőbb helye a bio utolsó sora.

Instagram marketing link

Blogok és magazinok esetében bevett gyakorlat, hogy a legfrissebb bejegyzésre irányítanak vagy egy kiemelt magazin tartalomra. Ezekben az esetekben meghatározzák azt is, hogy konkrétan miről szól az adott bejegyzés. Ha ilyen dinamikusan frissülő tartalomra mutat linkünk, akkor érdemes azt rendszeresen (akár napi szinten is) cserélni.

Verification badge

A verification badge nem más, mint a kis kék ikon a felhasználónevünk mellett. Ez jelzi az oldal hitelességét. A nagyobb márkák szinte kivétel nélkül használják, ugyanis sokan az ő nevüket felhasználva próbálnak ál profilok létrehozásával „nyerészkedni”. A verification badge-et újabban a kisebb, még nem túl széleskörben ismert márkanevek is elkezdték igénybe venni, ez által jelezve közönségüknek, hogy ők is valódiak és megbízhatók. Ezt a badget csak igénylés útján lehet megszerezni.

Instagram Stories Highlights

A Highlightsra, vagyis a Fókuszba helyezett tartalmakra úgy is tekinthetünk az Instagram marketing során, mint egy weboldal további oldalaira. A Stories használata egy vállalkozás szempontjából igen erős és kreatív módja az értékesítésnek és új Instagram követők szerzésének. Minden egyes kiemelésre úgy kell gondolni, mint egy aloldalra, kategóriáira vagy akár egy portfólió elemeire.

Instagram marketing - Bayou With Love

Esztétikusság és emberközeliség mindenek felett

Az első benyomás elve miatt fontos az esztétikus összkép megteremtése. Nem elég, hogyha csak utalunk a márkánkra! Sosem tudjuk eléggé hangsúlyozni, hogy mennyire fontos tisztában lenni azzal, mit szeretnénk elérni az Instagram marketing aktivitásunkkal. A következő három kérdés sokat segíthet:

  • Milyen érzést keltsen az emberekben az oldalunk?
  • Felismerhető csak a profilkép és az első 3 kép alapján a márkánk?
  • Vannak domináló színeink, markáns arculatunk amelyeket konzekvensen használhatunk?

Egy nagyon jó példa a @thedrybar oldala. Ugyanis a sárga színt nem csak a logóban, hanem mindenhol használják! Jelen van a logóban, a profilképen, a highlights kezdőképeiben és a további képeken sem csak egyszerű dekorációs elemként jelenik meg. A termékek és azok csomagolásai is összhangban vannak a megfelelő színkombinációk használatának köszönhetően.

Instagram marketing - The dry bar

Továbbra se becsüljük le a selfie-k erejét! Azok a képek, amelyeken személyek szerepelnek és az arcuk is látszik, 38%-kal több kedvelést kapnak, mint azok a képek, amelyeken nincs arc. Az Instagram továbbra is egy szociális hely, ezért kiemelten fontos, hogy a követők kapcsolódhassanak az oldalhoz. Nem számít, hogy márkáról, influencerről vagy egy régi ismerősről van szó. A 2019-es évre legjellemzőbb „trend”, hogy az emberek nem csak a márkát, hanem mindent tudni szeretnének, ami és akik a márka mögött vannak. Akár a Storiesban (majd később a Stories Highlightsban) videókon keresztül bemutathatjuk vállalkozásunkat, megalapozhatjuk a kommunikációs hangnemünket, készíthetünk behind-the-scene videókat, valamint bemutathatjuk azt is, hogy a mi vállalkozásunk miért más, szebb, jobb, hasznosabb, mint az összes többi.

Hashtagek és helymeghatározás

A hashtagek és a helymeghatározás matricák használata nem csak a képfeltöltéseknél lehetséges, hanem az Instagram Storiesban is. Sőt, határozottan előnyösek! Jelöljük meg, hogy éppen aktuálisan hol veszünk részt (termékünkkel). A felkapott eseményeket az online tér is aktívan követi, mint például konferenciákat, előadásokat, üdülőhelyeket, fesztiválokat, koncerteket stb. Az Instagramon a location storyban azok a storyk jelennek meg, ahol használva van a helymeghatározó matrica. És melyik márkának ne jönne jól, ha történetei mások számára is felfedezhetők lennének?

A képek aláírásaiban maximum 30 #hashtag használható, de a gyakorlat bebizonyította, hogy képenként 11 hashtag vezet a legjobb engagementhez. Legyenek saját, állandó hashtagjeink is, amelyeket következetesen minden képünk esetében alkalmazhatunk. A storykban is használhatunk egyszerre több hashtaget. Amelyikről nem szeretnénk, hogy mindenki lássa, pár egyszerű trükkel eltüntethetjük. Az egyik ilyen lehetőség, hogy ugyan azt a színt választjuk betűszínnek, mint ami a háttér és a lehető legkisebb betűméretet állítjuk be. De akár el is takarhatjuk egy giffel vagy matricával.

Instagram marketing: Instagram hirdetési kampányok

Jelenleg az Instagram az egyik legversenyképesebb piac a márkák számára. A követőgyűjtés és márkanépszerűsítés egyik legjobban bevett szokása a hirdetések, amelyekkel új közönségeknek is könnyedén bemutatható a márkánk. Nem csak a hírfolyamban, de az Instagram Storiesban is jeleníthetünk meg hirdetéseket, amelyeket könnyedén interaktívabbá is tehetünk szavazással és kérdésekkel. A hirdetésekben is célszerű keresőcímkét (#hashtag) és @említést használni. És mindig tegyük egyértelművé a call-to-action szándékot is!

Instgaram marketing esetén a következő hirdetéstípusok között válogathatunk:

  • Instagram Stories hirdetések
  • Fényképes hirdetések
  • Videós hirdetések
  • Galéria formátumú hirdetések
  • Kollekció típusú hirdetések

Az imént felsorolt Instagram hirdetési lehetőségek közül csak az első hirdetéstípus jeleníthető meg a Storyk között. Viszont egy kis kreativitással igazán ötletes hirdetéseket készíthetünk, amely lényegében bármelyik típusnak megfeleltethetők.

Hirdetéseink célcsoportját a következő célzási lehetőségekkel állíthatjuk be:

  • földrajzi hely
  • demográfiai adatok (kor, nem, nyelv)
  • érdeklődési kör (általuk használt alkalmazások alapján; hirdetésekre alapozva, amelyekre rákattintanak; valamint általuk követett fiókok alapján)
  • magatartás (Instagram és Facebookon kívül folytatott tevékenységek)
  • egyéni célközönségek (e-mail vagy telefonszám)
  • hasonmás célközönségek (már meglévő ügyfelekhez hasonló felhasználók)
  • automatikus célzás

Ismerd meg a DOPPIO Creative Online Marketing Ügynökség közösségi média marketing szolgáltatását és kérj ajánlatot projektedhez még ma!

Ha érdekel a cikk folytatása, olvasd el “Instagram követők szerzése” című magazin bejegyzésünket is!