Az 5 leggyakoribb hiba, amit elkövethetsz a tartalommarketingben
A tartalommarketinget mostanra senkinek sem kell bemutatni: alapvető eszközzé vált a vállalkozások kezében, hogy minél több potenciális vásárlóhoz eljuthassanak. Az alap egyszerű: lásd el tartalommal az oldaladat, és ha jól csinálod, a keresőben előkelő helyezéseket érhetsz el. Így sok látogatód, ebből pedig vásárlód lesz. Persze a kivitelezés azért ennél egy fokkal bonyolultabb, mert egyáltalán nem mindegy, hogy milyen tartalmakat töltesz fel, mikor és hogyan.Sajnos sok példát lehet látni arra, amikor az alapgondolat megvan, de a kivitelezés nem megfelelő. Tele van az oldal tartalommal, de ennek nem sok értelme van tartalommarketing szempontból, mert nem jók a szövegek, képek, videók, esetleg maga az oldal, vagy nem jól használják fel őket.
Mint mindenben, a tartalommarketingben is vannak mélyen a köztudatba ivódott tévhitek, amik rontják a hatékonyságát. És vannak olyan eszközei is, melyek kevésbé ismertek, vagy egyszerűen átsiklanak fölötte az emberek, így pedig nem aknázzák ki a benne rejlő lehetőségeket.
Hogy veled ez ne történhessen meg, összeszedtük, hogy mik a leggyakoribb hibák, amiket az emberek elkövetnek ezen a területen – így Te már nem fogod!
1. Kulcsszavak zavara
Szép és jó, hogy tartalmakat töltesz az oldaladra, de ezek optimalizálva is vannak? SEO szempontból megfelelőek? Azt a legtöbben tudják, hogy érdemes odafigyelni a kulcsszavakra, de nem mindenki csinálja jól.
Az első lépés a kulcsszavak meghatározása: nos, ez nem úgy megy, hogy Te kigondolod, hogy az adott témával kapcsolatosan vajon milyen kulcsszó lehet a legjobb. Kutatás szokta megelőzni a kulcsszavak kijelölését, és azt sem árt tudni, hogy nem biztos, hogy minden esetben a leggyakrabban használt kifejezés lesz a befutó, mert értelemszerűen a verseny is ennél a legnagyobb. Lehet, hogy jobban jársz a második vagy a harmadik helyezettel, amennyiben a célközönséged elég nagy arányban keres rá – ezt megint csak kutatásból fogod megtudni.
A szöveged nem fogja elérni a célját, ha nem, vagy nem jól optimalizált. És sajnos nagyon gyakori hiba, hogy a dolognak ez a része nélkülöz minden tudatosságot, és vagy nincs semmilyen kulcsszóra optimalizálva a szöveg, vagy van, de nem a megfelelőre. Ebben az esetben biztos, hogy nem számíthatsz semmilyen csodára a keresőben elért helyezésedet illetően.
2. A tartalom frissülésének hiánya
Nem elég egyszer feltölteni az oldaladra egy nagyobb mennyiségű tartalmat. Egyrészt, a kereső is szereti a folyamatosan frissülő, naprakész oldalakat, másrészt a látogatóknak is lesz miért visszajárni, ha rendszeresen juthatnak nálad új információkhoz.
Hogy ebből kihozd a legtöbbet, célszerű meghatározott időközönként előállni például egy új blogbejegyzéssel, hírrel, vagy legalább nagyjából tartani egy ritmust. Ha nincs mondanivalód, azért ne írj, hogy legyen ott valami, de azért igyekezz úgy készülni, hogy viszonylag rendszeresen tudj új tartalommal szolgálni.
A legrosszabb, amit tehetsz, hogy hagyod az oldaladon lévő tartalmakat elavulni – könnyen keltheted ezzel például azt a látszatot is, hogy nem is aktív a weboldal, ez pedig árthat a vásárlási kedvnek is.
3. Nem megfelelő tartalmak
Mielőtt elkezded a tartalomgyártást, nem árt alaposan végiggondolni, hogy mire lehet kíváncsi a célközönséged. A témákat az alapján határozd meg, hogy mivel fogod tudni elnyerni az érdeklődésüket – azzal valószínűleg nem, ha a sokadik bejegyzést írod arról, hogy milyen precíz munkát végez a céged, vagy folyamatosan lerágott csontokat szedsz elő.
Fontos észben tartani, hogy a blog elsődleges célja nem a reklám! A blog edukál, igényt ébreszt, informál, segítséget nyújt. Ha például van egy szájápolási termékeket forgalmazó webáruházad, nyugodtan írhatsz a fogak, az íny jellemző betegségeiről, problémáiról, akár sorozatszerűen is. De ne fejtegesd direktben, hogy Te olyan termékeket árulsz, ami minden hasonló gondot megold, és ezeket csak nálad érdemes megvenni.
Nyugodtan meghagyhatod a látogatóidnak, hogy összekössék ezt a két dolgot, esetleg a megfelelő termékre mutató linkkel elősegítheted a folyamatot. De nem kell minden második sorban vásárlásra buzdítani az olvasókat!
4. Rosszul megválasztott stílus
Ha eredményesen akarsz kommunikálni a potenciális vásárlóiddal, azon a nyelven kell megszólítanod őket, ami a legközelebb áll hozzájuk. Az interneten hajlamosak vagyunk közvetlenebb, lazább stílust megütni, mint egyébként, de ez nem biztos, hogy jó, ha például 50+ korosztályú célközönséged van. Ők nem fogják értékelni a bratyizós stílust, és ez teljesen érthető. Ugyanez igaz fordítva is: a fiatalok, huszonévesek, de még a harmincasok se szeretik a magázódó, távolságtartó hangvételt.
Ahhoz, hogy jól be tudd lőni a stílust, készítsd el a buyer personákat. Képzeld el, milyen egy tipikus vásárlód, milyen tulajdonságai vannak, hogyan kommunikál, hogyan öltözik. Így könnyebben érzed, hogyan szólnál hozzá, ha személyesen kommunikálnátok – nos, az lesz a jó stílus.
5. Nem terjesztett tartalmak
Igazán kár, ha egy jól összerakott tartalommal nem találkozik szinte senki, vagy legalábbis nem annyian, ahányan láthatnák, ha a terjesztéssel is foglalkoznál. Nyugodtan pakold ki Facebookra, Instára, LinkedInre, akárhova az új bejegyzésedet, hogy minél többen találkozzanak vele.
Ennél azonban többet is tehetsz: kereshetsz együttműködéseket más, releváns honlapokkal, akik hajlandóak rád linkelni egy cikkükben. Innen is érkezhetnek látogatóid, emellett a kereső is szereti azokat a weblapokat, amelyekre mások is hivatkoznak – főleg, ha ezt nagy forgalmú, színvonalas oldalak teszik.
Persze ilyen partnereket nem könnyű találni, de például a WhitePress rendszerével nagymértékben megkönnyítheted a dolgodat – szinte az egész folyamatot automatizálhatod, így minimális befektetett munkával érhetsz el jobb eredményeket.
Ne feledd, hogy a tartalommarketing megkerülhetetlen manapság, de csak akkor van értelme, ha jól csinálod! Ne fejezd le a saját marketingedet azzal, hogy tudatos tervezés nélkül, hiányos ismeretekkel ugrasz fejest a tartalomgyártásba! Ha odafigyelsz a szövegeid, képeid, videóid minőségére minden szempontból, a lehető legjobban a célközönségre szabod őket, és a terjesztést sem bízod a véletlenre, gyorsan megtérül a befektetett idő, pénz és energia!