Az online vásárlás Magyarországon – a Google Internetes kutatása
Szakmai körökben illetve ügyféloldalon is népszerű és sokat kutatott téma a hazai online vásárlások kérdése. Eddig nem igen volt összefogó tanulmány a témában, amit jó szívvel ajánlottunk volna, de most megjelent a Google belső kutatásának kivonata a témában. Lássuk, milyen helyzetben van 2015-ben az online vásárlás Magyarországon!
Az online vásárlás témájú kutatás eredményeit az alábbi infografika teljességében összefoglalja. De azok kedvéért, akik szeretnek olvasni, alább egy szöveges elemzést is közlünk.
Az online vásárlás Magyarországon
A rendszeresen Internetezők 72%-a vásárol az Interneten, 2012 óta a hazai online kiskereskedelmi forgalom 23%-kal nőtt. A kutatásból az is kiderül, hogy a magyar felhasználók 2/3-a informálódik a neten azelőtt, mielőtt megvenné a kiszemelt terméket. Az elmúlt évben átlagosan egy fogyasztó 134.160 Forintot költött online vásárlással.
Miért vásárolnak az emberek az interneten?
Összesen 8 tényezőt lehetett sorba rakni a fentebbi kérdés megválaszolása során. Rendre ezek voltak a legnépszerűbb okok, melyek miatt úgy dönt valaki, hogy online szeretné elkölteni a pénzét: online vásárolni kényelmes, kedvező áru, jó hogy van házhozszállítási lehetőség, illetve előny, hogy azonnal össze lehet hasonlítani az árakat más kereskedőkéhez képest. Az előnyök közt szerepelt még, hogy az online webshopoknak korlátlan a nyitvatartása, ezért bármikor megejtheti a vásárlást az ember. Az internetes vásárlás javára írhatjuk azt is, hogy nagyobb a választék, a folyamat gyors és biztonságos.
Hogyan segíti az internet a vásárlási döntés meghozatalát?
A legtöbb vizsgált vásárló (51%) kihangsúlyozta az árösszehasonlítási lehetőség fontosságát, 28% számára kiemelkedő fontosságú, hogy mások tapasztalatait és véleményét is el lehet olvasni egy adott termékről vásárlás előtt. A felhasználók negyede ötletet és inspirációt szerez vásárlásához a neten, míg 24%-uk releváns márkák után kutat egy-egy szükséglet kielégítéséhez. Furcsa, de csak 20%-ban fordul elő, hogy a vásárló azt keresi a neten, hogy a terméket földrajzilag hol tudja megvenni.
Az offline és online vásárlás aránya Magyarországon
Ha ezt a témát nézzük, már érthető, hogy miért tartalmazza a kutatás az előbbi adatot, miszerint az emberek 20%-a a termék offline megvásárlásának földrajzi lehetőségét keresni a neten. Ha azt vizsgáljuk, hogy hány online érdeklődésből lesz offline vásárlás és fordítva, akkor a következő következtetésekre jutunk:
- Az emberek 45%-a online informálódik, de utána offline vásárol,
- 42% offline kutat és offline is vásárol,
- 22% online kutat és online is vásárol (nyilván ennek oka az is, hogy rengeteg termék vagy szolgáltatás csak offline módon érhető el),
- és mindössze 8% az, aki offline informálódik a termékről, de aztán az interneten keresztül veszi meg azt.
Ismerd meg a DOPPIO Creative Online Marketing Ügynökség munkáját és kérj ajánlatot projektedhez még ma!