Legyen ismert és keresett munkáltató márkátok a piacon!

Employer branding stratégia

A munkáltatói márkaépítés alapját az employer branding stratégia adja, mely széles körben kiterjed mindenre, amit a vállalatnak tennie érdemes azért, hogy hosszú távon megkönnyítse a munkaerő megtartását, illetve toborzását. A sikeres munkáltatói márkaépítés egyrészt megnöveli a márkaismertséget és elősegíti a toborzási folyamatokat, másrészt pedig növeli a munkavállalók lojalitását a vállalat irányába, így csökkenti a fluktuációt.

Az employer branding stratégia magába foglalja a célcsoportok definiálását, valamint a csatornák és módszerek megnevezését, melyeken keresztül a jövőbe hatékonyabban lehet munkáltatói márkát építeni. Ezen kívül megfogalmazunk célcsoport-specifikus kommunikációs üzeneteket is, melyek alkalmasak a potenciális munkavállalók megszólítására vagy megtartására.

Az employer branding stratégia kialakítását minden esetben helyzetelemzéssel kezdjük

Az employer brand szempontú helyzetelemzés során a rendelkezésre álló online felületek teljesítését vizsgáljuk meg, illetve tanácsokat adunk arra vonatkozóan, hogyan lehetne őket hatékonyabban használni. Egyrészt tartalmi és technikai audit révén helyzetjelentést készítünk a vállalat karrier portáljáról és/vagy ezen célból üzemeltetett közösségi média oldalairól, másrészt meghatározásra kerülnek az adott vállalat EVP-i is.

Az EVP (Employee Value Proposition), vagyis munkáltatói értékajánlat több részből tevődik össze:

  • A menedzserekkel és kulcs vezetőkkel készített interjúk segítségével feltérképezzük, hogy a vállalat vezetősége miként látja annak működését, mindennapjait, értékeit.
  • Felmérjük, hogy a vállalat munkavállalói hogyan vélekednek munkahelyükről, illetve annak értékeiről, előnyeiről és hátrányairól.
  • Azonosítjuk és megvizsgáljuk az online térben a célcsoportot, illetve annak médiafogyasztási szokásait.

Az így szerzett információk alapján megtudhatjuk, hogy a vállalatról alkotott kép mennyiben felel meg annak, amit szeretnénk kialakítani. Ennek tudatában azokra az elemekre fókuszálhatunk a stratégia során, melyek kevésbé erősek vagy kevésbé pozitívak a vállalat megítélésének szempontjából.

Hogyan áll össze az employer branding stratégia?

Már régebb óta működő vállalat esetén a munkáltatói márkaépítés fő célja az újrapozicionálás. Ehhez ügyfelünkkel való egyeztetés során meghatározzuk azon értékeket, melyeket a munkáltatói márkaépítés során hangsúlyozni szeretnénk. Ezek az értékek lesznek azok a munkavállalók számára csábító elemek, melyek arra ösztönzik őket, hogy a vállalat tagjai akarjanak lenni. Ilyen lehet például a stabilitás, a rugalmas munkaidő, a családbarát hozzáállás, illetve a work-life balance figyelembe vétele, meg persze ezer más dolog.

Mint általában a vállalati kommunikációs és online marketing stratégia kialakításakor, ez esetben is feltérképezzük az iparágban fellelhető best practice megoldásokat.

Az employer branding stratégia hangsúlyos része a kommunikációs üzenetek megfogalmazása és célcsoportokhoz, kommunikációs eszközökhöz való rendelése.

A munkáltatói márkaépítés során nemcsak a tartalmi elemekre helyezünk hangsúlyt, hanem a vizualitásra is, így az employer branding stratégia másik fontos része a munkáltatói márkához kapcsolható vállalati arculat fejlesztése is.

Az employer branding stratégia megvalósításához használt eszközöket a POE (paid, owned, earned) modell alapján vizsgáljuk meg. Ezek után megtervezzük az egyes csatornákon való jelenlét mikéntjét.

A munkáltatói márkaépítés részeként használni kívánt csatornákra egyenként is elkészítjük az online marketing stratégiát. Javaslatokat teszünk továbbá az online hirdetési eszközök használatára, illetve konkrét hirdetési kampányokat is kidolgozunk, valamint ötleteket adunk szezonális aktivitásokra is.

Természetesen nem csak a stratégia megtervezésében és elkészítésében számíthatsz ránk. Nyugodt szívvel ránk bízhatod vállalatod márkakommunikációját is és biztos lehetsz benne, hogy HR és marketing osztályoddal szoros együttműködésben, hatékonyan építjük fel munkáltatói márkád!