Friss Facebook hírek: a Facebook kivonul Európából?

Facebook hírek: végleg kivonul Európából a Facebook és Instagram?

Évek óta tart a huzavona a tech óriás Meta és az Európai Unió között az adatvédelmi kérdések miatt, most pedig újra felröppent a hír, hogy elérhetetlenné válhatnak a Meta szolgáltatásai Európában. Mi áll az Instagram és Facebook kivonulásáról szóló rémhírek háttérben, és mennyire hihetünk ezeknek?

A legfrissebb Facebook hírek ismét távozással riogatnak

Ijesztgetett már Zuckerberg az európai kivonulással abban az esetben, ha az uniós jogalkotók nem találnak kompromisszumos megoldást a GDPR alkalmazására. A probléma forrása, hogy a hatályban lévő adatvédelmi törvény szerint az európai felhasználók adatait kizárólag európai szerveren lehet tárolni, a tengerentúlon nem. A Meta azonban épp ezeket az adatokat használná az algoritmusok fejlesztéséhez, valamint a hirdetések célzásához.

A cég szóvivője ezzel kapcsolatban így fogalmazott:

„Nem tervezzük és nem is áll szándékunkban kivonulni Európából, de egész egyszerűen a Meta, ahogyan számos másik cég, szervezet és szolgáltatás globális működése is az Európa és Amerika közötti adatátvitelre támaszkodik.”

Veled mi lenne, ha a Facebook kivonulna Európából?

Biztosak vagyunk benne, hogy a felhasználók nagy része is elmorzsolna egy könnycseppet, ha eltűnne a Facebook és az Instagram, de rengeteg cégnek ez a napi betevőt is jelenti. Az elmúlt években Zuckerberg vállalata akkora úr lett, hogy sok vállalkozás kifejezetten a közösségi média marketing köré építette fel – vagy szervezte át – tevékenységét.

A fel-felröppenő Facebook hírek azonban pompásan rávilágítanak arra, hogy miért kell mindig több lábon állni! A közösségi médiával foglalkozó, sőt, lényegében minden céges Facebookot és Instagramot használó vállalkozásnak el kell kezdenie B-terven ötletelni, hiszen a Meta fő szolgáltatásainak kivonulása mindenki számára üzleti pofon lenne.

A stabil működéshez az kell tehát, hogy minél több csatornád legyen, köztük olyanok is, amik technikailag nem függnek másoktól. Így a fogyasztóiddal való kommunikáció akkor is biztonságban van, ha a fejed felett valahol úgy döntenek, elzárnak egy-egy csapot. Hogyan kezdj neki ennek?

  • legyen saját weboldalad
  • vezess rajta rendszeres blogot, ahol – keresőoptimalizált – cikkekben oszthatod meg a friss híreket
  • legyél jelen minél több online felületen
  • élj az offline kommunikáció adta lehetőségekkel is

Nem akarunk jóslatokba bocsátkozni, de azért szerintünk komoly aggodalomra még nincs ok: a Meta bevételének mintegy 25%-a Európából származik, amiről feltehetően ők sem szeretnének lemondani. Lesz még ebből valamilyen kompromisszum év végére, túl sokan vesztenének azon, ha a Facebook kivonulna Európából.

Kövesd figyelemmel cikkeinket, amint tudunk, friss Facebook hírekkel jelentkezünk! Ha pedig máris elkezdenéd bővíteni csatornáidat, és profi segítséget kérnél, kérj tőlünk ajánlatot!