Google keresőoptimalizálás

Google keresőoptimalizálás – SEO szövegírás

A DOPPIO Creative – Online Marketing Ügynökség egy korábbi bejegyzésében, mely témája a WordPress weboldal készítés volt, már ejtettünk szól arról, hogy miként is működik a kulcsszógazdag SEO szövegírás. Akkor azonban csak érintőlegesen volt szó a Google keresőoptimalizálás tartalmi részéről. Most ezzel folytatjuk, és adunk néhány gyakorlati tippet a kulcsszógazdag szövegíráshoz.

Kulcsszavak hierarchizálása

A SEO szövegírás nélkülözhetetlen kiinduló lépése az, hogy csináljunk egy online kulcsszókutatást. Ebből választhatjuk ki ugyanis, hogy a Google keresőoptimalizálás során mely kulcsszavakra szeretnénk majd az oldalunkat optimalizálni. Ez a SEO szövegírás alapja.

Ha megvan a kulcsszólista, melyet legegyszerűbben a Google AdWords kulcsszótervező eszközével szedhetünk össze, akkor a következő lényeges feladat, hogy hierarchizáljuk a kapott kulcsszavakat. Ez azért lesz fontos, mert a Google keresőoptimalizálás során egy-két szóösszetételt érdemes kiválasztani, amire az egész oldalt optimalizáljuk. Ezen kívül pedig kelleni fognak olyan másodlagos kulcsszavak is, melyek az aloldalakon, szolgáltatás bemutató oldalakon, termékleírásokban, vagy magukban a blogbejegyzésekben kerülnek fókuszba a SEO szövegírás során.

Az egész oldalra olyan kulcsszót érdemes választani, ami elég általános ahhoz, hogy lefedje az össze termékünket vagy szolgáltatásunkat. Érdemes azonban arra is figyelni, hogy ne legyen túl általános. Abban az esetben ugyanis, ha általánosabb szót választunk felmerül a lehetősége, hogy a SEO szövegírás alkalmával több versenytárs is arra optimalizálja az oldalát. Esélyeink ebben az esetben a Google keresőoptimalizálás során csökkenni fognak. A mi esetünkben például ez az „online marketing ügynökség” kifejezés. Ez tehát az első vonal, a kulcsszóhierarchia teteje.

A második vonalba pedig olyan kulcsszavakat érdemes választani, amik kellő forgalmat tudnak generálni, de nem olyan általánosak. Ezek lehetnek akár szakmaspecifikus, egy termékünkre vagy szolgáltatásunkra jellemző szavak, de egy szakterületnek a megnevezése is, vagy egy, az iparágunkban használt közismert fogalom is. Ennek a blogbejegyzésnek az esetében ez a „Google keresőoptimalizálás” kifejezés

Ha megvan az egész oldalon használatos fókusz kulcsszavunk, és az aloldalakon/egyes blogbejegyzéseknek használható kulcsszavak, akkor kezdődhet a Google keresőoptimalizálás tartalmi szöveges része.

A Google keresőoptimalizálás oldalon is látható szöveges része

Az alap logika gyakorlatilag az lesz ebben az esetben, hogy a SEO szövegírás során minden oldalt optimalizálunk kicsit az elsődleges kulcsszavunkra, és ott, ahol ennek van helye, ott ezt a másodlagos kulcsszó egészíti ki. Hogy mit értünk ez alatt? Hát azt, hogy ez a bejegyzés a stratégiai pontokon ugyanúgy tartalmazza az „online marketing ügynökség” (elsődleges) kulcsszót, mint a „Google keresőoptimalizálás” kulcsszót. Így lesz az, hogy ez a blogbejegyzés valójában a Google keresőoptimalizálás kifejezésre van írva SEO szövegírás szempontból, mégis segíti az egész weboldal Google keresőoptimalizálását is.

De mik is ezek a stratégiai pontok? Hol kell  elhelyeznünk a kulcsszavainkat a SEO szövegírás során?

Ökölszabály szerűen egyes aloldalakról a következők mondhatók el:

  • Kell rájuk egy H1-es kiemelt címsor.
  • Kell rájuk több H2-es vagy H3-as alcímsor,
  • illetve a hierarchiában ezek alatt álló normál bekezdések, leírások.
  • Ezen kívül pedig linkek, gombok, hivatkozások (melyek az oldalról kifelé, illetve más menüpontokra mutatnak) – fontos, hogy a Google a linkelt horgonyszöveget veszi ilyenkor figyelembe.

A kulcsszónak mind a négy fenti egységben célszerű szerepelnie. Ezen kívül a terméknevekben vagy blog esetében a bejegyzések címében is érdemes elhelyezni kulcsszót a SEO szövegírás során.

Feljebb már volt szó róla, hogy egy aloldal tartalma legalább 300-350 szó kell, hogy legyen, melyben 2-8% ideálisan maga a kulcsszó. Ha nagyon matematikai alapokon akarjuk nézni, akkor egy 350 szavas szövegben 7-28 alkalommal kellene szerepelni a kulcsszónak. Ez persze könnyen ahhoz vezethet, hogy a weboldal szövegét sok esetben túlterheli a kulcsszó állandó ismétlése.

A Google keresőoptimalizálás oldalon nem látható részei

A fenti, weboldalon a látogató számára is elérhető és látható részeken kívül van a tartalmi Google keresőoptimalizálás egy másik lényeges része. Ez pedig a weboldal forráskódjában való kulcsszó elrejtés, illetve az oldal adminban megadható szövegek felvitele.

Ahol szintén meg kell jelentetni a kulcsszót a SEO szövegírás során:

  • Meta adatok: ezek lesznek azok az adatok, amik a Google találati listán egy adott oldalhoz kapcsolódóan megjelennek, illetve ezek informálják a robotot arról, hogy röviden összefoglalva miről is szól egy adott oldal. Abban az esetben, ha a meta adatok nincsenek specifikusan megadva, a Google robot akkor is megpróbál behelyettesíteni oda szöveget. Így tehát üresen biztosan nem marad, inkább azért érdemes egyesével megírni, hogy mindenhol általunk gondosan megkomponált szöveg szerepelhessen. Ezeket a meta adatokat egyébként érdemes úgy felfogni, mint egy hirdetésszöveget. Nyugodtan lehet tehát interakcióra sarkallni a látogatókat benne! (Akár „Kérjen árajánlatot!” vagy „Jelentkezzen még ma személyes konzultációra!” jellegű felszólítás is szerepelhet a leírásban.)
  • Meta cím: Maximum 70 karakterből álló cím.
  • Meta leírás: Maximum 156 karakterből álló rövid leírás.
  • Meta kulcsszavak: ezek olyan szavak, melyek címkeként felsorolva azonosítják a weboldal tartalmát ( a Google keresőoptimalizálás szempontrendszere 2009 óta nem részesíti előnyben azokat az oldalakat, akik ezt megadják, de arról nincs pontos információ, hogy bünteti-e azokat, ahol nincs, így érdemes 5-7 ilyen szót megadni.)

FONTOS: a meta adatokat minden egyes aloldalon esetében külön kell megadni, illeszkedve az adott oldal szövegéhez.

A karakter számlálást segíti, ha a SEOmofo Snippet Optimizerében írjuk a szövegeket.

A SEO szövegírás 2 aranyszabálya, melyre mindig figyelj

  • A kiválasztott kulcsszónak túlnyomó többségében ragozás és toldalék mentesen kell szerepelnie a szövegben. – Toldalékolt formában ugyanis a Google keresőoptimalizálás logikája alapján nem ugyanannak a szónak számít sok esetben.
  • Ezen kívül érdemes észben tartani, hogy a Google minősítési rendszere szerint legalább 300-350 szónak kell szerepelnie egy aloldalon[1] ahhoz, hogy az kellően keresőbarát legyen. Pontosabban a forráskód adott hosszának legalább 15 %-át kell kitennie a szövegnek[2].

[1] Az organikus találatok között az 1900-2000 szó hosszúságú tartalmak szerepelnek jellemzően a legjobban. Általános szabályként elfogadható, hogy érdemes minimum 1500 szavas tartalmat írni aloldalanként. Ez azonban egy bemutatkozó weboldalnál nehezebben kivitelezhető, így ezt az ökölszabályt inkább a blognál érdemes majd figyelembe venni.

[2] Ez legegyszerűbben úgy ellenőrizhető, ha az ember végig futtat az adott aloldalon egy elemzést pl. a seoceros.com-mal.

Ismerd meg a DOPPIO Creative Online Marketing Ügynökség munkáját és kérj ajánlatot projektedhez még ma!