Három egyszerű lépésben az Instagram GIF készítése
Szeretnél saját izgő-mozgó matricát az Instagramon, amit a világon bárki használhat? Az Instagram Storiesban megjelenő GIF-ek remek lehetőséget adnak márkád ismertségének növelésére. Elkészítésük pedig nem is nehéz, ráadásul ingyenes is, így mindenképpen megéri rászánnod az időt. Ha belekezdenél, cikkünk útmutatóként szolgál: ilyen egyszerű az Instagram GIF készítése.
Hozz létre egy GIPHY fiókot
Az Instagram GIF a Giphy rendszerén keresztül tölthető be, ezért először itt kell regisztrálnod. Fiókod létrehozásakor megjelölheted, hogy művészként vagy márkaként szeretnél megjelenni az oldalon, utóbbit válaszd. A regisztráció önmagában nem elég, érvényesíttetned is kell márkádat. Adataid megadása után egy, az oldalon található űrlap kitöltésével kérheted az ellenőrzést, amit akkor kapsz meg, ha megfelelsz a Giphy követelményeinek:
- céges e-mail címmel rendelkezel
- megadott felhasználóneved tükrözi a vállalkozás nevét (ügyelj rá, hogy meg kell adnod felhasználónevet, kontakt nevet és az oldalon megjelenő nevet is)
- vállalkozásodnak működő weboldala (és közösségi média oldala) van
- saját Avatart is készítesz
Ha mindezeknek megfelelsz, az ellenőrzés végeztével egy kék jelvény fog megjelenni a fiókod mellett. Az első lépés ezzel pipa, most már érvényesített csatornával rendelkezel.
Giphy fiókod aktuális statisztikákkal is szolgálni fog, ezek segítségével könnyedén mérheted az Instagram GIF-ek sikerét.
Töltsd fel saját GIF-eidet
Márkaként legalább 5 GIF-fel kell rendelkezned a csatornádon. Ügyelj rá, hogy ezeket matricaként töltsd fel, ne rögtön GIF-ként. A Giphy a feltöltött fájlokra vonatkozóan is pontos útmutatást ad, ezek alapján matricáid legyenek…
- legalább 20%-ban áttetszőek
- hátterük nem lehet fehér vagy átlátszó
- 500-600 pixelesek
- méretüket illetően nincs maximum érték, a Giphy automatikusan át fogja méretezni őket
- RGB színmódban tervezve
Feltöltéskor állíts be folyamatos loopolást és ne feledkezz meg a tag-ekről sem. Legalább 5-10 kifejezést adj meg, ezek között mindig szerepeljen a márkád is. A tagek alapján találnak majd rá az általad készített Instagram GIF csomagra, ezért népszerű, gyakran használt kifejezéseket adj meg.
Teszteld az elkészült Instagram GIF-eket
Ezután már nem is marad más dolgod, mint tesztelni a frissen elkészült GIF-eket. Számolj vele, hogy beletelhet néhány napba, mire az Instagram felületén is megjelennek, ezért ha fontos kampány elemeként használnád őket, már jó előre legyenek készen. Keress rá a címkék között az általad megadott tag-ekre és jó esetben meg is jelennek a létrehozott matricák.
A tesztelés után (vagy során) érdemes is rögtön kiraknod néhány MyStory-t, hogy követőid is értesüljenek saját GIF-eid létezéséről. Sőt, legjobb, ha az egyikben azt is leírod, hogyan érhetőek el.