Instagram követők szerzése: túl az alapokon
Előző bejegyzésünkben részletesen bemutattuk, hogy Instagram marketing szempontjából hogyan érdemes megtervezned és felépítened a profilodat. Viszont sajnos mind tudjuk, hogy hiába a tökéletesen felépített oldal, ha azt nem nézi senki. Éppen ezért most olyan gyakorlatokat gyűjtöttünk össze és írtunk le, amelyek nem csak új, de egyben hiteles és releváns Instagram követők elnyeréséhez vezethetnek.
Az Instagram 2018 novemberétől szigorúbb lépéseket tesz a hiteltelen aktivitások és a nemkívánatos magatartásformák visszaszorítása érdekében. Ez röviden azt jelenti, hogy a nem hiteles kedveléseket, hozzászólásokat és követéseket eltávolítják azokból a fiókokból, amelyek népszerűségük növelésére külső alkalmazásokat használnak.
Új Instagram követők szerzése
A kezdeti időszakban az Instagram marketing aktivitással célunk az lesz, hogy a látogatókat követőkké tudjuk konvertálni. Az új és hiteles Instagram követők szerzése viszont egyre nehezebb feladatnak bizonyul. Azoknak a cégeknek és vállalkozásoknak, akik már több éve jelen vannak a piacon, sokkal könnyebb a helyzetük, ugyanis már van egy viszonylag könnyedén mozgósítható táboruk. Na de lássuk, mégis hogyan gyorsíthatjuk fel ezt a követő szerzési folyamatot vadonatúj profilunkkal mi is!
Instagram tartalmak promótálása más platformokon
Gondolkodjunk bátran Instagramon kívüli stratégiákban! Ez alatt a különféle közösségi média és egyéb platformok keresztmarketingjét értjük. Ide tartozik saját céges weboldalunk, hírleveleink, Twitter, Facebook, Snapchat, Pinterest oldalunk, vagy gyakorlatilag bármilyen olyan felület, ahol jelen vagyunk és meg tudunk szólítani új közönséget vagy át tudjuk irányítani a meglévőt.
Például ha már rendelkezünk egy e-mail adatbázissal, akkor használjuk fel erre a célra is! Küldjünk ki egy olyan hírlevelet, amelynek az Instagram oldalunk bemutatása fog a középpontjában szerepelni. De nemcsak a hírlevelünkben népszerűsíthetjük új közösségi média profilunkat: írjuk bele az Instagram elérhetőségeinket az e-mail aláírásunkba is akár! Bármilyen helyen járunk, ahol a termékünkkel, szolgáltatásukkal veszünk részt, bátorítsuk szóban és írásban is, hogy lépjenek velünk kapcsolatba az Instagramon és tegyék fel kérdéseiket Direct Messagen keresztül. Erre jó lehetőség például, hogy ha céges prezentációnkba elhelyezzük Instagram nametagünket. Ez nem csak az Instagram követők számát fogja növelheti, hanem az elköteleződés arányát is felénk.
Instagram Nametag
A Nametag nem más, mint egy offline is elhelyezhető és szkennelhető kód az Instagram profilunkhoz. Működése nagyjából egy QR kódéra hasonlít: a beolvasás után egyből követhetnek minket a felhasználók. Éppen ezért használható termékcsomagolásokon, egyéb nyomtatott céges kiadványon, plakátokon, újságokon, de akár még matrica is gyártatható belőle. A Nameteged személyre szabásához és letöltéséhez/megosztásához nyisd meg a saját profilod, a menüpontok között (három vízszintes vonal egymás alatt) válaszd ki a Nametag (Névcímke) opciót és máris szerkesztheted. Egy címke beolvasáshoz pedig a képernyő alján kattints a Scan a Nametag (Névcímke szkennelése) opcióra. Ezután az alkalmazás beolvassa az adott címkét. Példaként itt a mi Nametegünk, próbáld ki bátran!
Új Instagram követők szerzése interakciókkal
Ez a gyakorlat az egyik legnépszerűbb a követőszerzésre. Keressünk fel hozzánk témában hasonló profilokat és legalább 10-et kövessünk be. Első körben nem ajánlott 10.000 követő felettieket választani, ugyanis minél kevesebb követője van valakinek, annál nagyobb figyelmet fordít az apróbb részletekre. Továbbá a nagyobb követőbázissal rendelkező oldalak a robotoknak köszönhetően több “hiteltelen” követéssel rendelkezhetnek. A bekövetett profilok követői közül kövessünk be körülbelül 50-50-et. Nem árt legalább néhányat ellenőrizni, hogy valóban a mi célközönségünket találtuk-e meg. Egy Instagram oldal követőinek a hitelességét könnyedén ellenőrizheted a https://igaudit.io/ oldal segítségével. Amennyiben 60% fölötti értéket kaptunk eredményként, az már egészen jónak számít.
Lépjünk velük további interakciókba! Kedveljük az utolsó képeiket, kommenteljünk alá, reagáljunk a történetükre vagy írjunk nekik üzenetet, hogy örülnénk, hogyha ők is követnének minket. Ha már sikerült néhány száz követőt szerezni, keressünk nagyobb fiókokat és kezdjük előről. Ideális esetben legalább 20%-nak vissza kellene követnie. Egy pár nap vagy egy hét után ne felejtsük el kikövetni a profilokat! Kipróbálhatjuk azt a változatát is, hogy nem követünk be újonnan felhasználókat, hanem csak véletlenszerűen lájkolunk és kommentelünk képeket.
Versenytársainkról se feletkezzünk meg! Kapcsoljuk be az értesítéseket (post notification), hogy az elsők között értesülhessünk az újonnan feltöltött tartalmaikról. Mindig kedveljük és lájkoljuk is azokat, illetve az elsők között hagyjunk a képeik alatt releváns, odaillő, a leíráshoz vagy képhez kapcsolódó megjegyzést, kérdését. Nagyon sok, a botok által automatikusan generált komment van, amit mára már az átlagfelhasználók is könnyedén kiszúrnak. Figyeljenek fel ránk!
Továbbá a kevesebb követőszámmal rendelkező oldalak (releváns, a minékhez hasonló) tartalmát is érdemes lehet újraosztani a Storiesban, ugyanis náluk sokkal valószínűbb, hogy úgymond “visszaosztják” a megosztásunkat. De ez nincs kőbe vésve, mondhatni pusztán a másik fél jóindulatán és a nem elvárt kölcsönösségen alapszik. Ennek a marketing gyakorlatnak kiváló példája @felhangoscsond:
Vannak olyan Instagram oldalak is – általában magasabb követőszámmal –, akik egy jelképes összegért cserébe vállalnak úgynevezett shoutoutokat is. Ez annyit jelent, hogy a mi profilunk képernyőfotóját megosztják a saját oldalukon, megjelölve rajta bennünket a @említés segítségével.
Giveaway és contest meghirdetése
Az Instagram az egyik leginteraktívabb social platform, ezért fontos, hogy a (potenciális) követőinek időről időre aktivizáljuk is. Valamint a versenyek meghirdetésre az új Instagram követők szerzésének az egyik legeredményesebb gyakorlatai közé tartozik. Egyszerű, hogy miért: az emberek szeretnek dolgokat nyerni. De hogyan is néz ki egy ilyen verseny? Mutatunk egy példát rá:
- Töltsünk fel egy képet. Nem árt, hogyha a képen eleve szerepel a logónk vagy a vállalkozásunk neve, valamint, hogy contest/giveaway/verseny. (Mivel szinte minden felhasználó követ külföldi profilokat is, ezért a legtöbben már ismerik az angol kifejezéseket és “ugranak” rájuk.)
- A leírásban pontosan adjuk meg, hogy mit várunk el a résztvevőktől és mikor kerül sor az eredményhirdetésre. Például, ha több követőt szeretnénk, akkor érdemes arra kérni a felhasználókat, hogy kövessék be a profilunkat, lájkolják a szóban forgó képet, illetve jelöljék meg két ismerősüket, akikkel mondjuk szívesen kipróbálnák a termékünket/szolgáltatásunkat vagy ajánlanák nekik. A szerencsés pedig kap mondjuk egy csomagot vagy termékmintát.
- Írjuk bele a bionkba is, hogy épp folyamatban van egy versenyen, osszuk meg Storiesban és akár más platformokon is.
- Ahogyan elvárjuk, hogy kövessék a szabályokat, mi is ragaszkodjunk hozzájuk! Ha azt mondtuk, hogy augusztus 3-án délben lesz az eredményhirdetés/sorolás, akkor ne halogassuk és főleg ne felejtkezzünk meg róla! Ez egy live videóban könnyedén kivitelezhető.
- Vegyük fel a kapcsolatot a szerencséssel és juttassuk el hozzá a nyereményét.
Kollaborálás
Új Instagram követők szerzésének egy újabb módja a más márkákkal, vállalkozásokkal, influencerekkel való együttműködés. Ezeknek a kampányoknak nem kell túlkomplikáltnak lenniük vagy nagyon költségesnek sem. Ez lehet közösen írt blogbejegyzés vagy egy Instagram live bejelentkezés. A lényeg, hogy mindkét fél profitálni tudjon belőle! Éppen ezért nagyon fontos, hogy a választott partner(ek)nek hasonló gondolkodásúnak kell lennie, egyeznie kell az értékrendjének a miénkkel és az érdekeinknek is közel azonosnak kell lennie. Kifejezetten jó, hogy egymást kiegészítő szolgáltatások/márkák működnek együtt. Például, ha hajformázó készülékeket értékesítünk, akkor célszerű fodrászokkal és szalonokkal együttműködni.
Hosszú távú influencer projekt
Az influencer marketing lényege a valódi bizalom és hűség elnyerése. Az egyszeri vagy néhány alkalmas szponzorált tartalommegjelenítés helyett sokkal több szempontból előnyösebb egy “nagykövetet” (ambassador) választani, majd elköteleződni mellette és vele. Valamint, ha nem szeretnénk saját arcunkat adni a termék mellé, akkor erre is kiváló megoldásként szolgálhat ez az opció.
Engagement groups
AZ engagement csoportok lényegében csoportbeszélgetések Instagram felhasználók között, de más platformon is megjelenhetnek. Mindenki, aki részt vesz ezekben, hajlandó kommentelni/lájkolni más tagok posztjait azért cserébe, hogy azok az ő posztjaikat szintén lájkolják és kommenteljék. Közösen megbeszélik a szabályokat és mind tartják is magukat hozzá. Általában azonos időben történik a posztolás a gyors információterjedés és átjárhatóság miatt. Ezek elsősorban zárt csoportok – privát felhasználónak beállított oldalak –, amelyekhez lehet csatlakozni.
Egyedi Instagram Stories Filter
2018 óta a márkáknak lehetősége nyílik úgynevezett Augmented reality (AR) készítésére is a Spark AR Studio segítségével. Ezek azok a különleges filterek, amelyeknek köszönhetően például gyémántok lebegnek a fejünk körül, kivirágzik az arcunk, szívecskék lesznek a szemünk helyén vagy éppen kutyafüleink nőnek. Bár ez a funkció még bétatesztelés alatt áll és csak bizonyos nagyobb márkák, influencerek csatlakozhatnak. Ez egy kiváló reklámlehetőség lesz, ugyanis a bal felső sarokban megjelenik, hogy kihez kapcsolódik az adott filter.
Ismerd meg a DOPPIO Creative Online Marketing Ügynökség munkáját és kérj ajánlatot projektedhez még ma!