Itt a Google Ads képbővítmény, amivel még vonzóbbá teheted hirdetéseid
Eddig is futtathattál képes hirdetéseket a Google Ads rendszerében, most azonban a Display hirdetések mellett már a Search kampányokban is elérhetővé vált a képbővítmény lehetősége. Az újítás abban rejlik, hogy itt a szöveges hirdetés mellé illesztheted be a képet. Cikkünk útmutatóként szolgál a Google Ads képbővítmény jellemzőiről és beállításáról.
Miért használd egyáltalán?
Röviden azért, mert jelenleg ez a legjobb mód arra, hogy hirdetésed kitűnjön a többi közül. A kép automatikusan odavonja a közönség figyelmét, biztos tehát, hogy a Te hirdetésed fogják észrevenni. Tudvalevő az is, hogy a fogyasztók szeretik a színes-szagos hirdetéseket, így a Google Ads képbővítmény segítségével az átkattintási arányod is növelheted.
Milyen képet válassz hozzá?
A képbővítmény beállításakor kiválaszthatod, hogy meglévő képet használsz, újat töltesz fel vagy megkéred a Google-t, hogy a weboldal szkennelésével keressen megfelelő(ke)t. Ha új képet töltenél fel hozzá, ügyelned kell néhány egyszerű szabályra:
Egyrészről figyelembe kell venned a Google által megadott specifikációkat. Mindenképpen tölts fel négyzetes képet a következők szerint:
- legalább 300 x 300 pixel,
- optimálisan 1200 x 1200 pixel méretben
Emellett választhatsz fekvő képet is:
- 1,91 x 1-es képaránnyal
- legalább 600 x 314 pixel,
- optimálisan 1200 x 628 pixel méretben
A képek átméretezése gyerekjáték Photoshoppal, de a korábbi cikkünkben összegyűjtött ingyenes képszerkesztő programok is tökéletesek a feladatra. Ha nem szeretnél előre bajlódni vele, megvághatod a képeket feltöltéskor a Google Ads-ben is.
A feltöltendő képek maximális fájlmérete 150 kB lehet, ne feledkezz meg tehát a tömörítésről! Használhatod hozzá a TinyPNG nevű ingyenes eszközt, az ügyeletes panda pillanatok alatt és örömmel tömöríti neked a választott képeket.
Másrészt pedig érdemes olyan képben gondolkoznod, ami kellően figyelemfelkeltő és releváns, tehát hosszas magyarázat nélkül is bemutatja az üzeneted. Az általános stock fotók helyett keress inkább specifikusan a terméked vagy szolgáltatásod illusztráló képeket! A lényegi tartalmat úgy tervezd meg a képen, hogy a középső 80%-ba essen, így biztosan minden variációban látszódni fog. Ne hagyj ki nagy üres helyeket sem, válaszd meg úgy a képet, hogy a bemutatni kívánt tartalom nagyjából kitöltse a képet!
Miután a képbővítmény mellett szöveg is szerepelhet, nem éri meg a képet plusz szövegekkel teletűzdelned. Sőt, a Google rendszere lepontozza – akár el is utasítja – hirdetésed, ha szövegréteg szerepel a képen.
Hogyan tudod elkészíteni a Google Ads képbővítményt?
Google Ads fiókodba belépve menj a Bővítményekre, és kicsit lejjebb görgetve máris látod a képbővítmények lehetőséget. Ahogyan a többi esetében, úgy itt is választhatod, hogy fiókszinten, kampányszinten vagy hirdetéscsoportonként legyenek a képek.
Ezt hirdetéseid tartalmától függően érdemes meghatároznod. Ha egy-egy szolgáltatást mutatsz be hirdetéscsoportonként, kézenfekvő, hogy külön képeket is használsz hozzá. Ha azonban általánosabb, a márkádat bemutató hirdetéseid futnak csak, úgy kampányszinten is remekül megállják a helyüket a képbővítmények.
Feltöltéskor akár 20 képet is kiválaszthatsz, a Google pedig eldönti, hogy melyiket használja a hirdetésekhez.
Dinamikus képbővítményt is választhatsz, ekkor a Google a weboldaladról válogat össze képeket a hirdetésekhez. A beállításához csak kattints a Feliratkozás gombra, és járulj hozzá a feltételekhez.
Milyen egyéb követelményeknek kell megfelelned?
Fontos, hogy ha új vagy a Google Ads világában, akkor várnod kell még, mire képbővítményt is készíthetsz. A Google követelményei alapján ugyanis legalább 90 napos fiókkal kell rendelkezned, hogy létrehozhasd.
Számon tartja a rendszer azt is, hogy a korábbi használat során mennyiben feleltél vagy nem feleltél meg az irányelveknek. Ha sok elutasított hirdetésed volt a múltban, előfordulhat, hogy számodra nem elérhető a képbővítmény.
Egyes termék- vagy szolgáltatás típusok esetében is számolnod kell azzal, hogy nem fogsz tudni képeket hozzáadni a hirdetéseidhez. Alkohollal foglalkozó vállalkozásod esetében például biztosan nem látod a listában a lehetőséget.
A találati listát látványosabbá tévő új bővítmény tehát szuper módszer arra, hogy még inkább magadra irányítsd a potenciális érdeklődők figyelmét. Főként telefonon igaz ez, ahol immáron szinte az egész képernyőt elfoglalhatod a hirdetéseddel.
Azonban még nagyon új dologról van szó, ezért ne ijedj meg, ha nem látod rögtön megjelenni. A Google Ads képbővítmény jelenleg kvázi béta verzióban fut, így még várhatóak változtatások a működésében.