keresési és találati oldal

Keresési és találati oldal helyezés: Hatékony keresőoptimalizálás tippek 2019-re

A keresési és találati oldal első helyezettjének lenni, sok befektetett munkát és időt igényel. Azonban rendelkezésre áll néhány olyan keresőoptimalizálási (SEO) technika, melyek könnyen elvégezhetők és biztos eredményt hoznak. Ráadásul a többségét egyszerű megvalósítani.

A cikkem több olyan pontot is tartalmaz, melyek évek óta alapvető keresőoptimalizálási technikák, azonban még mindig sokan elfeledkeznek használatukról, ezért hátrány éri a weboldalukat, mikor keresőmotorok algoritmusai rangsorolják őket.

Amennyiben úgy gondolod, hogy honlapod megfelelően optimalizált, még akkor is el kell végezned néha egy felülvizsgálatot, hiszen mindig lehet javítani a teljesítményen.

1. Optimalizáld az oldalad, aloldalaid címét és a címsorokat (TITLE és HEADING)

Ahogy a bevezetőben is említettem, nem árt a legalapvetőbb keresőoptimalizálási technikákat 2019 – ben is elvégezni.

Győződj meg róla, hogy a weboldalad a megfelelő kulcsszavakra van optimalizálva. Az oldalad címe (Title) az egyik legfontosabb szempont a keresőoptimalizálás során, ezért ellenőrizd, hogy a legfontosabb kulcsszavad szerepeljen benne; és minél hamarabb jelenik meg, annál jobb! Ezután a megfelelő kulcsszavaid szerepeljenek a címsoraidban (Heading) is. A H1 címsor a legfontosabb, ezért ennek kell az első elemnek lennie a weboldaladon. Sok esetben a H1 címsor megegyezik az oldal címével, de nem feltétlenül kell ugyanannak lenniük.

Amennyiben futtatsz fizetett kampányt (PPC) akkor alapul veheted az oldalad címét és a címkéket a kreatív elkészítésénél. Sokan úgy tartják, hogy a PPC kampány címei nem befolyásolják egy oldal SEO – ját, azonban mivel a PPC címek a weboldalon történő konverziót tekintik elsődlegesnek, ezért javítják az oldal SEO – ját is.

2. Telepíts SSL tanúsítványt az oldaladra

Az SSL tanúsítvány megléte 2014 – óta rangsorolási tényező a Google algoritmusánál. Ennek egyszerű oka van: a biztonság. Egy SSL tanúsítvánnyal rendelkező weboldalról sokkal nehezebb ellopni a felhasználók adatait, mint egy azzal nem rendelkezőtől.

Napjainkban már nagyon egyszerűvé vált az SSL tanúsítványok telepítése. A legtöbb tárhely szolgáltató rendelkezik a tanúsítvánnyal és probléma nélkül fel is telepíti az a weboldalakra.

Fontos, hogy a nem körültekintően és megfelelően elvégzett SSL telepítés, vagyis a http – ről, https – re történő áttérés komoly keresőoptimalizálási (SEO) hibákat okozhat! Éppen ezért konzultálj a webfejlesztőddel és bizonyosodj meg róla, hogy megfelelő szakértelemmel bír egy ilyen kényes átállás elvégzéshez.

3. Optimalizáld a képeket és grafikákat

A képek és grafikák teszik ki egy weboldal méretének a legnagyobb részét, és ezek is foglalják a legtöbb helyet a tárhely szolgáltatód szerverén. Ez azt jelenti, hogy a legtöbb időbe a képek és grafikák betöltése telik. A weboldalak betöltési ideje pedig nagyban befolyásolja az adott oldal felhasználói élményét (UX), a visszafordulási arányt és a weboldalon végrehajtott konverziókat.

A képek kétféleképpen foglalhatják a helyet. Először ha fizikailag nincsenek tömörítve s szerveren. Ezért előfordulhat, hogy ugyanabból a képből két verzióval is rendelkezel, egy nagyobb és egy kisebb méretűvel. Ennek elkerülésére a legjobb módszer, ha a képeidet már a szerverre történő feltöltésük előtt optimalizálód. Ehhez segítség például a TinyPng.com weboldal.

A másik mód, amikor felesleges helyet foglalnak a képek, ha túl nagy szélességben és magasságban töltöd fel őket. Teljesen felesleges például egy 2000 x 2000 pixel méretű képet használnod, mivel felhasználóid többsége valószínűleg úgyis mobil eszközt használ, ezért csökkentsd a kép méretét 500 x 500 pixelesre. A felhasználói élmény nem fog csökkenni, viszont az oldalad betöltési sebessége sokkal gyorsabb lesz. Ami miatt ráadásul a felhasználói élmény (UX) nőni fog!

4. Javíts az oldal betöltési sebességén

Habár a képeknek van a legnagyobb hatása egy weboldal betöltési sebességére, vannak más elemek is melyek optimalizálásával javíthatod weboldalad sebességét.

Amennyiben WordPress weboldalad van, használj minél kevesebb bővítményt. A nem használt plugineket ráadásul töröld is, feleslegesen foglalják a helyet és okozhatnak fennakadást.

A betöltési sebesség csökkentésének még egy egyszerű, de hatékony módja a gyorsítótárazás (Cache) megfelelő használata. Mivel a weboldalad nagy része (például képek és bejegyzések) állandó, a gyorsítótár használatával a weboldalad tárolt elemeit nem kell minden egyes alkalommal a látogatóidnak újra és újra letölteni, amikor felkeresik a weboldaladat. Ezáltal a betöltési sebesség is gyorsabbá válik.

A weboldalad sebességét ellenőrizheted a PageSpeed Insights és a GT Metrix segítségével, és ezek az oldalak meg is mutatják, hogy hol kell javítani a weboldaladon, hogy sebességét növelni tudd.

5. Kapcsold össze az aloldalaidat kulcsszavakat tartalmazó horgonyszövegekkel (Anchor Texts)

A belső linkek használata az egyik leghatékonyabb keresőoptimalizálási technika. Azonban a sima belső linkek létrehozásánál sokkal hatékonyabb a kulcsszavakban gazdag horgonyszövegek használata, mivel a Google algoritmusa ezeket jobban értékeli, mint a sima linkeket.

Amikor a weboldaladhoz új tartalmat, aloldalt adsz hozzá; mindig kösd össze más, a tartalomhoz kapcsolódó aloldalaiddal. A kereső algoritmusok könnyebben feltérképezik ezáltal a weboldaladat, és azt fogják látni, hogy egy témában több, hasznos információval is rendelkezel. Ezáltal előkelőbb helyezést fogsz elérni a keresési és találati oldalakon.

6. Folyamatos új és kiváló minőségű tartalmak közzététele

Egyértelmű, hogy minél több minőségi tartalommal rendelkezik egy weboldal, annál magasabb forgalma is lesz. A tartalommarketing a keresőoptimalizálás egyik, ha nem a legfontosabb eleme; hiszen lehet egy weboldal technikailag tökéletesen optimalizálva, ha nincs rajta tartalom, akkor a kereső algoritmusok sem fognak vele foglalkozni. Rendszeresen közzé kell tenni tartalmakat, hogy a keresési és találati oldalakon a weboldal aktívan megjelenjen.

A tapasztalatok azt mutatják, hogy ha egy weboldalalon friss tartalom jelenik meg, a Google és egyéb kereső algoritmusok a régi tartalmakat is előrébb rangsorolják.

Ennek az az oka, hogy a Google algoritmusa megbízhatónak tartja azokat a weboldalakat, melyek rendszeres időközönként közzétesznek tartalmakat. Természetesen nem mindegy, hogy milyen minőségű ez a tartalom, hiszen ha a visszafordulási arány folyamatosan magas, az algoritmus negatívan kezdi értékelni a weboldalt.

Inkább kevesebb, de minőségi és a felhasználóinknak hasznos tartalmat tegyünk közzé; mithogy csak azért posztoljunk: „csak legyen tartalom”. Ebben az esetben is igaz az a mondás: „A kevesebb, több!”

7. A meglévő tartalom frissítése és aktualizálása

Abban az esetben, ha weboldaladon már van egy régebbi tartalom amely egy adott kulcsszóra van optimalizálva, ne kezdj teljesen új írásába ugyanabban a témában. Csak két aloldalad lenne, melyek ugyanazért a kulcsszóért versenyeznek, amit kulcsszó kannibalizációnak nevezünk.

Inkább javíts a már meglévő tartalmon, és aktualizáld a tartalmát. A Google algoritmusa előnyben részesíti, a felhasználóknak hasznos, akár hosszabb tartalmakat is. Célszerű azonban jelölni az oldalon a változtatásokat, például így: Frissítve 2018. október 15 – én. Ezzel jelezve a látogatóknak, hogy érdemes újra elővenni az adott cikket.

8. Szerezd meg versenytársaid backlinkjeit

Backlinkeket, vagy magyarul „viszontlinkek” – et nehéz szerezni, ellenben nagyon hatékony keresőoptimalizálási eszközök, mivel a kereső algoritmusok magasan értékelik azokat a weboldalakat, melyek sok backlinkkel rendelkeznek.

Az ahrefs.com például egy hasznos eszköz ahhoz, hogy felkutasd azokat a versenytársaidra mutató linkeket, melyek akár számodra is relevánsak lehetnek. Ezután jön a neheze, vedd fel ezekkel az oldalakkal a kapcsolatot és próbálj meg együttműködni velük.

Összefoglalás

Minden bizonnyal már olvastad valahol a cikkben szereplő tippeket, de felmerül a kérdés: „Kipróbáltad őket?” Való igaz, hogy nem minden SEO stratégiát lehet könnyen megvalósítani, de használatukkal szinte biztos, hogy javítani tudod a keresési és találati oldalakon elfoglalt pozíciódat. Jó munkát!

Ismerd meg a DOPPIO Creative Online Marketing Ügynökség munkáját és kérj ajánlatot projektedhez még ma!