Kulcsszókutatás

Kulcsszókutatás – SEO kulcsszavak keresése

Az iparági kulcsszókutatás megkezdéséhez első lépésként jelentkezzünk be a Google Ads fiókunkba! Ezt ezen a linken tudjuk megtenni: https://ads.google.com

Amennyiben nem rendelkezünk Google Ads fiókkal, akkor érdemes regisztrálni egyet. Fontos megjegyezni, hogy olyan fiókban, ahol nem futott még hirdetés, vagy jóideje nincs költés, nem fogunk pontos adatokat kapni a kulcsszavak forgalmát illetően. Így érdemes olyan fiókot választani, amiből jelenleg is futnak kampányok.

Iparági kulcsszókutatás lépésről lépésre

Miután megnyitottuk a Google Ads-et, navigáljunk a felső szürke sávra! A felső menüből az Eszközök, azon belül a Kulcsszótervező menüpontot kell kiválasztani.

Kulcsszókutatás, kulcsszótervező

Itt az “új kulcsszavak keresése” lehetőséget kell majd választanunk, és beírni 8-10 olyan szót, ami a tervezett webszövegünk témájához relevánsan kötődik. Javasoljuk, hogy egy tagból álló kulcsszavakat csak ritkán használjunk. Csak olyan esetben amikor azoknak nagyon egzakt jelentése van, és nem több értelműek. Alapjában érdemesebb inkább két vagy több tagból álló kulcsszó ötleteket beírni. Függetlenül attól, hogy a tagokat a helyesírás szabályai szerint egybe vagy külön kell-e írni. Ezeket az ötleteket vesszővel válasszuk el a felsorolásban.

Az alábbi példában én jelen cikkhez készítettem kulcsszókutatást.

Kulcsszókutatás

Ha beírtuk az ötleteinket, nyomjunk a “kezdés” gombra, és egyből ki is adja nekünk a rendszer az iparági kulcsszókutatás eredményét.

A kulcsszókutatás eredménye

Az adatok az elmúlt egy év forgalmi adatai alapján jelennek meg. A felső táblázatban azok a statisztikák, amik az általunk megadott kulcsszó ötletekhez tartoznak.

Google Ads kulcsszókutatás

A táblázatból rögtön láthatjuk, hogy attól, hogy mi relevánsnak és jónak gondolunk egy adott keresési kifejezést, attól még egyáltalán nem biztos, hogy az valóban mások által is keresett. Az én példámban láthatjuk, hogy a 8 általam megadott kulcsszóból valójában csak kettőre szoktak keresni a felhasználók. Azokra is csak nagyon keveset.

A megfelelő kulcsszó kiválasztása a listából

Így aztán hasznos lehet számunkra az oldalon megjelenő második táblázat, melyben a Google ajánl nekünk általa jónak vélt hasonló keresési kifejezéseket.

Kulcsszókutatás

Ezeket relevancia szerint állítja sorrendbe. Látható, hogy már az elsők közt is sokkal nagyobb forgalmat generáló szavak jelennek meg, mint amilyet magamtól beírtam. Ez alapján érdemes az egész listát átolvasni. Azt kell megnézni, hogy van-e benne olyan kulcsszó, ami nagy forgalmat generál, de az iparági verseny nem túl magas rá, és még a tervezett tartalom szempontjából is releváns – vagyis értelmesen fogom tudni bele szőni a weboldal szövegembe.

Ha ez megvan, akkor nincs más hátra, mint megírni kulcsszó gazdagon a szövegünket.
Arról, hogy ezt hogyan érdemes csinálni, arról a Google keresőoptimalizálás, SEO szövegírás című cikkünkben írunk.

Nyilván a kulcsszókutatást is lehet még fokozni, illetve használhatunk más eszközöket, szoftvereket is rá, de első lépésben mindig a Google saját adataiból érdemes kiindulni.

Ismerd meg a DOPPIO Creative Online Marketing Ügynökség munkáját és kérj ajánlatot projektedhez még ma!