100% transzparencia az együttműködés során

Online hirdetés menedzsment

A hazai ügynökségi gyakorlattal szemben mi a DOPPIO-nál teljes átláthatóságot biztosítunk ügyfeleink számára a közös munka ideje alatt. Mit jelent ez az online hirdetés menedzsment tekintetében?

Minden a ti tulajdonotok

Sok ügynökség – arra hivatkozva, hogy a hirdetésifiók-beállítások a saját know how-jukat képezik – nem ad hozzáférést az ügyfélnek saját hirdetési fiókjához, így az csak riportokból tájékozódhat arról, hogy mi is történt az adott hónapban hirdetési fronton. Ezzel ellentétben mi minden fiókot úgy regisztrálunk, hogy abban az ügyfél e-mail címe legyen a legmagasabb szintű felhasználó, mi pedig hozzáférést kérünk a fiókokhoz, és az együttműködés ideje alatt így dolgozunk az online hirdetéseken. Ennek eredményeként ügyfeleink bármikor, amikor szeretnék, belenézhetnek hirdetési fiókjaikba, és a változástörténetben azt is megnézhetik, hogy mikor történt benne legutóbb módosítás. Amikor a közös munka véget ér, a fiókot a meglévő beállításokkal adjuk át utódunknak, így ő akár a mi kampányaink előzményeinek felhasználásával fejlesztheti tovább azt.

Komplex analitikai rendszert építünk ki

A hirdetési kampányok kiépítése előtt a legfontosabb, hogy létrehozzunk egy olyan komplex analitikai rendszert, amelyben minden hirdetési és analitikai platform be van kötve a weboldalba, illetve ezek össze vannak kötve egymással is annak érdekében, hogy adatot cserélhessenek, és az így összegyűlt statisztikák egy felületen legyenek elérhetők a könnyebb átláthatóság érdekében. Sokszor az analitikai rendszer auditja és megfelelő összekötése rengeteg munkát igényel (jellemzően akkor, amikor a felületek nem saját tulajdonban vannak – lásd előző pont -, vagy az admin hozzáférések már senkinek nincsenek meg a cégnél). Mi azonban időt és energiát nem sajnálva addig dolgozunk, amíg minden hozzáférést rendbe nem rakunk.

Kemény KPI-okat használunk és átlátható riportokat készítünk

Nem félünk a hatékonyságról beszélni, és munkánk eredményeit soft KPI-ok helyett egzakt mérőszámokkal mérni. Minden esetben a kampány céljaihoz határozzuk meg a mutatókat, és igyekszünk a legszigorúbb e-kereskedelmi vagy más konverzió méréseket előnyben részesíteni. Ezek fogják aztán a havi riportok alapját is képezni. Ez persze nem azt jelenti, hogy ne beszélnénk arról, hogy hány megjelenítést és megtekintést, vagy épp kattintást ért el egy adott kampány vagy online hirdetés, de ezek önmagukban nem sokat jelentenek. A nap végén ugyanis mindenki eladni vagy leadet szerezni akar. Miért ne lenne akkor ez a fókuszban? Riportjainkat jellemzően Excel alapon vagy Google Data Studioban készítjük, és ezeket részletesen bemutatjuk ügyfeleinknek, hogy a kampányok megtérülését ne homályos kalkulációk és átláthatatlan riportok alapján kelljen megítélniük.

Az utolsó forintig elszámolunk a költéssel

Ideális esetben – mivel a hirdetési fiókok az ő tulajdonában vannak – a médiavásárlási díj közvetlenül az ügyfél kártyájáról kerül levonásra. Pont emiatt nekünk nem érdekünk a végtelenségig feltolni az elköltött hirdetési büdzsét, mert ez az összeg semmilyen módon nem folyik át rajtunk, ezen hasznot nem realizálunk. Egyedi igények alapján természetesen megoldható, hogy a hirdetések a mi kártyánkról menjenek, ilyen esetben az elszámolás részleteit külön egyeztetjük megbízónkkal. A fentiek alapján igyekszünk a lehető legoptimálisabb költést kikalkulálni már előzetes árajánlatunkban is. Fontos, hogy pár tízezer forinttal nem éri meg hirdetni. Technikailag ugyan van rá mód, de a kampányok teszteléséhez, és ahhoz, hogy minél hamarabb költséghatékony csatornákra térhessünk át, az elején meg kell nyomni jobban a hirdetéseket. Ezt követően lesz arra lehetőség, hogy egy pontos riportálást követően megnézzük, melyik csatornák lesznek rentábilisak, és melyek a pénznyelők. Ezt minden esetben a hirdetéshez használt valutára lebontva prezentáljuk ügyfelünknek, és hozzuk meg közösen a döntést a további akciókról.

Mi a jó mindebben a DOPPIO-nak?

Ha őszinték akarunk lenni, akkor a fenti 4 vállalás ügynökségi szempontból egyfajta öngyilkosság. Ezért is van az, hogy a legtöbb hazai ügynökség kényesen ügyel arra, hogy még ha egy-egy szempont meg is valósul, teljes transzparenciát ne élvezhessen az ügyfél. Akkor ugyanis kiderülhet, hogy hónapok óta nem nyúltak a kampányokhoz, hogy 2 Ft-os YouTube megtekintéseket 10 Ft-ért riportálnak le, vagy hogy beépített jutalékkal kezelik a büdzsét, mindezt pedig homályos és félrevezető riportok mögé bújtatják. Így lehetséges az, hogy akár pár tízezer forintért megéri havi kampánymenedzsmentet vállalniuk.

A mi munkadíjunk ennél jóval magasabb, viszont abban biztos lehetsz, hogy ha ránk bízod online marketing hirdetéseid menedzsmentjét, akkor jó minőségű munkát nyújtunk, illetve proaktívan állunk majd kampányodhoz. Mindezt azért mert mi is fejlődni szeretnénk. Meg hát az se baj, ha a piacot is tudjuk edukálni egy kicsit.

Mire számíthatsz, ha a DOPPIOt választod?

Alapvetően a célunk, hogy önfenntartó marketing folyamatokat rakjunk össze. A cél az, hogy az egyes termékek és szolgáltatások profitrátájának ismeretében meg tudjunk határozni egy összeget, amit az eladásokból megéri visszaforgatni marketingre. A mi feladatunk, hogy a konverziós költséget minden hirdetés esetében ez alatt az összeg alatt tartsuk, így minden konverzió már önmagában is képes profitot termelni, vagyis önfenntartó módon kitermeli a következő konverzió megszerzéséhez szükséges marketing büdzsétés a mi munkadíjunkat is. Így fogunk tudni hosszú távon is hatékonyan, mindkét fél megelégedésére együtt dolgozni.