Alapozzuk meg a hatékony online jelenlétet!

Online marketing stratégia

Az online marketing stratégia részletes és átfogó megtervezése alapvető fontosságú azelőtt, hogy egy vállalkozás megkezdené – vagy fejleszteni kezdené – kommunikációs vagy közösségi média marketing tevékenységét. A jól összerakott stratégia megfelelő alapot nyújt a marketingtevékenységhez és felvázolja a jövőben várható eredményeket, valamint az azok elérését célzó eszközöket és módszereket is.

Mit tartalmaz az online marketing stratégia?

Piac és versenytársak

Az első lépés mindig a piac feltérképezése kell, hogy legyen, melyen belül a vállalkozás működik. A piac átfogó ismerete nélkül nem lehet következtetéseket levonni. Ahhoz, hogy az adott piaci szegmenst megvizsgálhassuk, első körben megismerkedünk a vállalat profiljával és felmérjük az esetében releváns kulcsszavakat és versenytársakat. Ezek beazonosítása alapján teljes képet kaphatunk az adott piacról. Erről részletesen is írunk Online piackutatás és versenytárs elemzés című menüpontunkban is.

Célcsoport

A vállalat célcsoportjának kijelölése alapján definiálni tudjuk azt, hogy milyen módon érhetjük el a potenciális fogyasztókat. A meghatározáskor fontos szempont a szegmentálás is, hiszen túl tág célcsoport esetén nem tudunk általános érvényű következtetéseket levonni.

Célok

A rövid és hosszú távú célok meghatározásakor a vállalat terveit vesszük alapul. Szükség esetén a piacra és célcsoportra vonatkozó információinknak megfelelően javaslatokat teszünk azok módosítására, pontosítására. Minden esetben arra törekszünk, hogy reális, valóban elérhető célokat fektessünk le.

Pozícionálás

A fentiek ismeretében, illetve elsősorban a céloknak megfelelően pozícionáljuk a terméket és/vagy szolgáltatást. Amennyiben a cél éppen az újrapozícionálás, úgy arra is kialakítunk egy stratégiát. A pozícionálás során arra (is) keressük a választ, hogy mi az, amiben a termék vagy szolgáltatás különbözik a piacon fellelhető helyettesítő termékektől, miért éri meg azt választani.

Online kommunikáció gyakorlati megvalósítására vonatkozó pontok

Mindezek után már ki tudjuk dolgozni a közvetíteni kívánt fő üzeneteket, valamint a módszereket, melyekkel azt terjeszteni kívánjuk. A fő üzenetek mellett kialakítunk egy idővonalat is, melyen pontról pontra felvázoljuk a stratégia megvalósulásának lépéseit és a várható eredményeket. Ezen a ponton természetesen egyeztetünk az anyagi vonzatról is, mely során maximálisan ügyfelünk igényeinek megfelelően alakítjuk ki az általunk ajánlott tervet.

Ezek alapján összeáll az online marketing stratégia, mely az elkövetkező időkben támpontként és iránymutatásként fog szolgálni a marketingtevékenységhez. Mivel egy ilyen átfogó stratégia elsőre bonyolultnak tűnhet, részletesen átbeszéljük és minden felmerülő kérdést megválaszolunk.

Miben lehetünk segítségedre?

Abban, hogy céljaidnak megfelelően olyan online marketing stratégia szülessen, mely a gyakorlatban is hatékonyan tud működni! A részletes, teljes piacra kiterjedő kutatás után biztos alapokra tudjuk építeni a koncepciót, többéves tapasztalatunkat felhasználva pedig valóban hatékony és a gyakorlatba is átültethető eszközöket és csatornákat tudunk meghatározni.

A tervezésen túl a megvalósításban is számíthatsz ránk! Nézz körül az Online marketing ügynökség további szolgáltatásai között és kérj ajánlatot már ma vállalkozásod számára!