Online nyomdaipari versenytárselemzés: egyedi naptárkészítés
A Karácsony közeledtével a nyomdákat ellepik az egyedi naptárkészítés megkeresések. Minket pedig a kérdések, hogy az ilyen egyedi naptárakat gyártó cégek miként vannak jelen az online térben. Erről készítettünk kutatást 2015 IV. negyedévében.
Kik a legaktívabb hirdetők az egyedi naptárkészítés piacán?
Az online hirdetések – és itt most a Google Adwords hirdetéseit értjük – alapján a legintenzívebben a Foto-Rossmann, a Cewe, a PrintPix, a Sooter’s, az Internetprint, a 220fotó, a DM Digifotó, a Puskás Fotó és a Fotókönyv oldalak hirdetnek. (Fontos megjegyezni, hogy a Cewe, a Fotókönyv, a Rossmann és a DM Digifotó közt erős összefűződések vannak, de mivel erről a gyanútlan felhasználó nem tud, ezért ezeket az oldalakat külön vettük.)
Milyen a legaktívabb cégek havi online forgalma egymáshoz képest?
Az oldalak havi forgalmát és egyedi látogatószámát vizsgálva azt az eredményt kapjuk, hogy míg a legnagyobb egyedi látogatószáma a PrintPixnek van, addig a legtöbb oldalletöltés a Rossmann oldalán generálódik. Ez utalhat arra, hogy a Rossmann oldalán többet kell kattintani egy rendelés leadásáig vagy kapcsolatfelvételig, mint a versenytársaknál, de arra is utalhat, hogy egyszerűen többet nézelődnek a vásárlók a cég weboldalán. Mindenesetre érdekes azt megfigyelni, hogy nincs szoros korreláció az oldal letöltéseinek száma és az átlagos havi egyedi látogatószám közt, ami arra enged következtetni, hogy nagyon eltérő az oldalak felépítése. Van ahol elég 1-2 aloldalt megtekinteni és az ember máris tud ajánlatot kérni vagy rendelést leadni, más oldalakon pedig hosszas kattintgatás előzi meg az oldal végleges elhagyását (ami sok esetben versenyhátrányként is felfogható, de ahhoz hogy ezt kijelentsük ismernünk kellene az egyes oldalak konverziós arányait is.)
Az egyedi naptárkészítés piaca hirdetési szempontból…
…nem mondható telítettnek. De ne szaladjunk előre!
Ha megvizsgáljuk, hogy hány releváns kulcsszó van a Google lekérdezések közt, amik érdekesek lehetnek a nyomdai szolgáltató cégek szempontjából, akkor attól függően, hogy mennyire vagyunk szigorúak olyan 40-80 releváns kulcsszót találunk. Ezeknek a kulcsszavaknak az elmúlt 12 havi lekérdezéseit vizsgálva eredményeket kapunk arra nézve, hogy
- Van-e jelentős szezonalitás a piacon? – Van, és nem meglepő, hogy ez főleg az év elején csúcsosodik.
- Milyen a hirdetési verseny a piacon? – Közepes (0-1-ig terjedő skálán, ahol 0 a kevés hirdető, vagy monopol piac, 1 pedig a “tökéletes verseny” az egyedi naptárkészítésekre 0,536-os értéket kapunk, ami alapvetően nem vall túlhirdetett piacra)
- Mennyibe kerül egy átlagos kattintás? – 121,6 Ft-ba.
- Mennyibe kerülne kivásárolni az egész piacot egy hónapban? – Kb. 1 millió 343 ezer Ft-ba.
Az iménti képen látható a 100 legkeresettebb, egyedi naptárkészítés nyomtatással kapcsolatos kulcsszó koordináta rendszerbe rendezve. Az x tengelyen balról jobbra nő a hirdetési verseny, az y tengelyen pedig a becsült kattintási ár. Amikor arról beszélünk, hogy van-e kiskapu a hirdetési piacon, akkor mindig érdemes megnézni, hogy van-e olyan releváns kulcsszó, ami kicsi verseny mellett olcsón elhozható, vagyis a bal alsó sarokba esik. A vizsgált egyedi naptár piac szempontjából találunk pár ilyen szót. Ezért bátran mondhatjuk, van még hely új hirdetőnek a piacon, mivel nincsen elég jól lefedve az a hirdetők által.
A kutatás további részleteinek megismerésére szívesen biztosítunk lehetőséget egy személyes konzultáció alkalmával.
Ismerd meg a DOPPIO Creative Online Marketing Ügynökség munkáját és kérj ajánlatot projektedhez még ma!