Kerülj képbe a saját piacoddal!
Online piackutatás és versenytárs elemzés
Online piackutatás és versenytárs elemzés során az iparág online keresleti és kínálati oldalát térképezzük fel. Emellett vizsgáljuk az adott iparágban jelenlévő versenytársak weboldalait, online aktivitásait is. Feltárjuk az iparágra jellemző online hirdetési piac sajátosságait és az így kapott adatokkal, valamint azok megfelelő rendszerben történő elemzésével átfogó képet kapunk az iparág specifikus sajátosságairól. Ezen adatok tökéletes alapul szolgálnak egy jól szervezett és célorientált online marketing stratégia kialakításához a későbbiekben.
Kinek ajánljuk az online piackutatás és versenytárs elemzés szolgáltatásunkat?
A piackutatás és versenytárs elemzés alkalmazását mindenkinek ajánljuk:
- aki szeretne alaposan betekintést nyerni cége online piacába és stabil, megbízható alapot keres egy sikeres online marketing stratégia kialakításához,
- illetve azoknak is, akik a jövőben export tevékenységet kívánnak folytatni és több lehetséges célpiac online viselkedési mintái alapján szeretnének megalapozott döntést hozni, hogy melyik piac felé érdemes első körben nyitni.
- A fentieken kívül természetesen ajánljuk újonnan alakuló cégeknek, olyanoknak, akik nem – vagy csak mérsékelten – rendelkeznek iparági tapasztalattal, és előtte információra van szükségük a piacon fennálló erőviszonyokról. Az online piackutatás és versenytárs elemzés segítségével átfogó képet kaphatnak az iparági szereplők webes aktivitásairól.
Hogyan történik az online piackutatás és versenytárs elemzés?
Kutatásunk során első körben az iparágra jellemző kulcsszavakat vizsgáljuk, melyek segítségével megállapítható, hogy mekkora a hirdetői verseny az iparágon belül, valamint az is, hogy a releváns kulcsszavak közül melyekre éri meg a leginkább hirdetni. Ehhez kapcsolódva feltárjuk azt is, hogy a versenytársak közül kik hirdetnek az iparágban és milyen méretű piacról beszélhetünk egy adott iparág esetében. Mindezeken felül az online keresések vizsgálatával az esetlegesen jellemző szezonalitásokat is fel tudjuk tárni.
Az online piackutatás és versenytárs elemzés folyamán vizsgáljuk továbbá azt is, hogy a versenytársak milyen szintű márkaismertséggel rendelkeznek és az online piac mekkora részét hasítják ki hirdetési aktivitásukkal jelenleg. Emellett a versenytársak oldalainak teljesítményét, valamint a versenytársak online viselkedéseinek pozitív, követendő és negatív szegmenseit is elemezzük több elemzőszoftver és manuális analízis segítségével.
Mi az outputja egy ilyen online piac és versenytárs elemzésnek?
Az online piackutatás és versenytárs elemzés zárásaként egy prezentációt tartunk az ügyfél számára, melyben a következő kérdésekre adunk választ:
- Mekkora az adott termék vagy szolgáltatás online piaca (kereslete)?
- Jellemző-e éven belüli szezonalitás a piacra, és ha igen, mikor vannak a csúcspontok?
- Milyen volumenű havi és éves szinten az online kereslet?
- Mekkora a piac elméleti mérete?
- Mennyibe kerülne kivásárolni azt hirdetésekkel?
- Hogyan néz ki a termék / szolgáltatás piacának kínálati oldala?
- Kik a közvetlen online versenytársak?
- Mit tudunk az ő hirdetési aktivitásukról és stratégiájukról?
- Hogyan alakul a hirdetői verseny?
- Milyen a hirdetési piac árszínvonala? Mik az alul-, illetve felülárazott szavak?
- Hol van kiskapu a hirdetési piacon, ahova költséghatékonyan be lehet lépni?
- Milyen hirdetési stratégiával lehet már rövidtávon is versenyelőnyre szert tenni?
- Mit tudunk a versenytársak webes jelenlétéről? (weboldal, közösségi média aktivitás)
- Milyenek a versenytársak banner kreatívjai, kommunikációs üzenetei, landing oldalai?
- Mi az, amit a versenytársak jól csinálnak és hol van a gyenge pontjuk?
- A fentiek alapján milyen csatornák használatát javasoljuk az adott termék/szolgáltatás kommunikálására, és milyen hirdetési kerettel érdemes kalkulálni?
Az igénylés beérkezése után a DOPPIO Creative online marketing ügynökség munkatársai rövid időn belül jelentkeznek a piackutatás és versenytárs elemzésre szóló ajánlattal.