• Greenpeace online fundraising

Greenpeace Magyarország

Online fundraising

Előzmények

A Greenpeace a világ talán legismertebb és legelismertebb civil szervezete, mely környezetvédő tevékenységét aligha kell bárkinek is bemutatni. A szervezet az elmúlt években sokszínű közösségi média marketing és kommunikációs aktivitásokat folytatott, melyekben rendre egyre nagyobb szerepet kapott a potenciális támogatók online csatornákon való megszólítása is.

Fókusz területek

Mivel a Greenpeace kizárólag magánszemélyektől fogad el támogatást – ezzel is határozottan védve függetlenségüket – ezért világos volt, hogy amennyiben széles rétegeket kívánunk megszólítani, úgy egy újfajta, itthon még csak nagyon kevesek által használt online fundraising stratégiában kell gondolkodnunk.

Greenpeace online fundraising
Greenpeace worpress weboldal készítés
Greenpeace - Jövő városa worpress weboldal készítés
Greenpeace worpress weboldal készítés

Eszközök

Az online adománygyűjtést viszont szerettük volna nem egyszerű adományozásként kivitelezni. Célunk az volt, hogy minden egyes kampánynál találjunk valami olyan gamification színezetet, amivel szerethető, játékos aktivitásokat alakítunk ki. Még olykor nagyon komoly környezetvédelmi / társadalmi problémák mentén is.

Így született meg a Csípem a méheket, a Jövő városa, az Ökosmenza valamint a Műanyagmentes Magyarország kampány is, melyek közül mindegyik esetében sikerült magas fokú bevonódást elérnünk a felhasználók körében.

A kampányok minden esetben jelentős online hirdetési támogatást is kaptak, elsősorban a Facebook és az Instagram felületén, illetve sok esetben a Google Ads hirdetési rendszerén is.

Az évek során olyan online marketing eszközöket választottunk, melyek célcsoport specifikusan használhatók. Így kerültek kiküldésre hírlevelek, fejlesztettünk online petíciós oldalakat (melyek közül az egyik online fundraising oldallal Év honlapja díjban is részesültünk 2017-ben), komplex támogatói oldalakat, kommunikáltunk a közösségi médiában és született megannyi webdesign és egyéb online grafikai anyag, infografika, amit alkalomadtán a sajtómegjelenésekben is használtunk.

Greenpeace online fundraising
Greenpeace online fundraising

Elért eredmények

Az elmúlt évek egyik legnagyobb eredménye a támogatói oldalak és egyéb microsite-ok egy multisite rendszerbe való implementálása volt. Az új webes struktúra kezeli az egyes kampányokhoz kapcsolódó egyszeri és rendszeres támogatókat is. A támogatói adatok egyszerre mennek át a Greenpeace által használt CRM és hírlevélküldő rendszerbe is, miközben a kialakított rendszer átlátható módon kezeli a napi szintű pénzügyi tranzakciókat is.

Ezzel a fejlesztéssel a Greenpeace, még a versenyszféra szereplői közt is egyedülálló módon tett nagy lépést az online fundraising kampányok, és közvetett módon a szervezeti kommunikáció még professzionálisabbá tétele felé. Büszkék vagyunk, hogy ebben állandó partnereik lehetünk.

“Teljes mértékben elégedettek vagyunk a Doppio munkájával. 2016 őszén kezdtünk el együtt dolgozni, egy itthon még kevésbé elterjedt online adománygyűjtési kampányon. Nagyon rugalmasan és együttműködően álltak hozzánk. Csapatuk sokszínű, kreatív és gyors. Az alapelveinkkel és értékeinkkel könnyedén tudtak azonosulni, ötleteinkre nyitottak voltak. Közös munkával egy sikeres, és ami talán még fontosabb, az emberek által kedvelt kampányt valósítottunk meg.”