• Doppio Creative - Online marketing ügynökség referenciák - márkakommunikáció

Annagora Aquapark

360 fokos márkakommunikáció

Kihívás

A szerencsétlen történetű balatonfüredi görög falu fölött található Annagora Aquapark éveken át Balatonfüred egyik elfelejtett turisztikai attrakciója volt. A látogatószámokat ugyan több-kevésbé hozta az egyébként szuperül felszerelt csúszda- és élménypark, de a Balatonhoz utazók nem igazán tudtak a létezéséről, ezért minden évben – jelentős marketingbüdzsé-ráfordítással – a nulláról indult a harc a látogatókért, jellemzően drága ATL médiafelületeken megjelenő hirdetésekkel.

Stratégiai irányvonalak

Amikor lehetőségünk nyílt az Annagora marketing feladatainak átvételére, hamar egyértelművé vált számunkra, hogy teljesen új alapokra kell helyeznünk minden ilyen irányú tevékenységet. Az addig elsősorban fiatalokra célzott kommunikációt áthangoltuk családbarát hangvételűre, és ennek mentén építettük fel az új stratégiát.

Gyakorlati oldalról a legfontosabb változtatás az volt, hogy a drága köztéri reklámok felől a költségvetés túlnyomó többségét átirányítottuk az online hirdetési felületekre. Ezeken precíz célzási beállításokkal akár százezres méretű közönségeket is különösen hatékonyan és alacsony költségen érhetünk el, így kézenfekvő volt, hogy elsősorban a Balatonra látogatókat és a környéken tartózkodókat célozzuk meg a kampányokkal.

Emellett megtartottunk és tovább fejlesztettünk néhány egyéb csatornát – óriásplakátok, közvetlen partneri együttműködések stb. -, és újakat is alakítottunk ki.

Eszközök

A szerteágazó marketing tevékenység miatt az Annagora vált a Doppio legsokoldalúbb ügyfelévé, ahol az olyan klasszikus online marketing ügynökségi tevékenységek mellett, mint a Facebook oldal és Instagram profil menedzsment, a plüssfigura gyártás- és tervezéstől a hostess promóciókig számos egyéb tevékenységet is koordinálunk. Mi találtuk ki és vezettük be például Virgoncot, a vidrát, aki az Annagora Aquapark kabalafigurája lett, ezzel is megjegyezhető és szerethető arculatot adva az aquaparknak.

A munka jelentős részét teszi ki kedvezményes online voucherek terjesztése, online alkalmazásfejlesztés, nyereményjátékok és kitelepülések szervezése, az Annagora grafikai és videós bemutatkozó anyagainak tervezése és készítése, ügyfélelégedettségi kérdőívek összeállítása és kitöltők toborzása, valamint számos egyéb, az online marketing kereteit messze meghaladó tevékenység koordinálása is.

Elért eredmények

Az Annagora immár a korábbi évekhez képest jelentősen alacsonyabb marketing költségvetésből, de sokkal színvonalasabb, a 21. századhoz igazított megjelenéssel hozza a bevételi számokat. Eközben egy új, közkedvelt családbarát szórakoztató központ márkája is épül a Balaton partján, ahova már nem csak a magyar, hanem a külföldi – német, holland, lengyel – vendégek is évről évre tervezik a visszatérést.