• Használtautó kereskedés kommunikációja - Autó Dual

Autó Dual

Használtautó kereskedés kommunikációja

Az Autó Dualról

Az Autó Dual békéscsabai telephelye már 1992 óta kiszolgálja a minőségi használt autókra vágyó ügyfeleket. Az azóta eltelt időszakban a folyamatos fejlesztés, bővülés jellemezte a céget. Ma már több száz gépjárművel várják ügyfeleiket. A használt autó adás-vétel mellett, bérautó, szerviz-, biztosítási,- és finanszírozási szolgáltatásokkal is várják az ügyfeleket, és mindehhez teljes körű ügyintézést biztosítanak.

A fejlesztések nem álltak meg Békéscsabánál. 2016-ban megnyitották kecskeméti telephelyüket is.

Mindkét telephelyen nagy hangsúlyt fektetnek a lenyomozható előéletű, bevizsgált, minőségi autók forgalmazására és a teljes körű, magas színvonalú kísérő szolgáltatásokra.

Kihívás

A kecskeméti telephely esetében nincs meg a környéken az az ismert, tradicionális jelenlét, ami a békéscsabai esetén adott, így itt teljesen másképp kell megszólítanunk és bevonzanunk a vásárlóközönséget.

A békéscsabai telephelynél pedig a már meglévő ügyfélkört kell kibővítenünk, és a szerviz kapacitások teljes és folyamatos lefedését biztosítani.

Mindezek mellett az utóbbi évek – az autóiparra kiemelten ható – piaci változásait is folyamatosan szem előtt kell tartanunk ahhoz, hogy a használtautó kereskedés kommunikációja sikeres legyen.

Cél

Célunk a használtautó kereskedés kommunikációja fejlesztésével a korábban is jól működő békéscsabai telephely ügyfeleinek megtartása, az ügyfélkör szélesítése, és a kecskeméti telephely népszerűsítése volt az online térben.

Az új szolgáltatások promotálása is kiemelt helyen szerepelt a megvalósítandó célok között, fókuszban a szervizidőpontok folyamatos feltöltésével.

Használtautó kereskedés kommunikációja

Fontos, hogy lássuk, a használt autó értékesítést és a többi szolgáltatás promotálását teljesen külön kell választani a használtautó kereskedés kommunikációjában ahhoz, hogy az valóban hatékonyan működjön. Mind célcsoport, mind pedig a kommunikált üzenet stílusának szempontjából.

Mindkét esetben a cég egyik fő erősségére, a megbízhatóságra építettük fel a stratégiát, de másképp kommunikáltuk azt. A szerviz és autóbérlés esetén a környékbeli ismertségre, jó véleményekre és ajánlásokra építve, kifejezetten a környéken élőket célozva meg. Az autóértékesítésnél az átláthatóságot, az alapos átvizsgálást, a transzparens ügyfélkommunikációt emeltük ki. Ez Békéscsabán tradicionálisan, több évtized alatt már a köztudatba épült, de elsősorban a szűkebb, környékbeli vásárlóközönséget érte el. Ezt bővítettük tovább, Kecskeméttel együtt szinte a teljes kelet-magyarországi régiót lefedve, jelentősen megnövelve az így elérhető vásárlóerőt.

A folyamatosan futatott Google Ads hirdetések mellett, időszakos Facebook és Instagram hirdetésekkel, posztpromóciókkal erősítettük a használtautó kereskedés kommunikációját.

Mindezek mellett a kiemelt szolgáltatásokhoz – eredetiségvizsgálat, műszaki vizsgáztatás, autófinanszírozás – külön landing oldalakat hoztunk létre, hogy megkönnyítsük és meggyorsítsuk, ezzel pedig tovább ösztönözzük a kapcsolatfelvételt. Az oldalak grafikai és szöveges tervezésénél figyelembe vettük a cég fő oldalának stílusát, de egy modernebb köntöst adtunk nekik.

Használtautó kereskedés kommunikációja az arculathoz illő stílusban! Offline kommunikációjukat a profi, tisztelettudó, de családias hangulatú kommunikáció jellemzi kezdetektől. Ennek beemelésével a hirdetésekbe és az online kommunikációba tovább erősítjük az ügyfelek bizalmát.

Elért eredmények

A kampányok folyamatos optimalizálásával elértük, hogy az egy konverzió megszerzéséhez szükséges költségek a korábbi évek hasonló időszakaihoz képest a harmadára csökkentek. A telephelyek forgalma, a tényleges érdeklődők száma a kampányokkal párhuzamosan egyre növekszik.

A visszajelzésekből látszik, hogy az egyre nagyobb területet lefedő kampányok az ország távolabbi pontjairól is az Autó Dual telephelyeire csábítják a valóban minőségi használt autót keresőket.

A szervizfoglaltság pedig rövidebb időszakoktól eltekintve, szinte megszakítás nélkül telített.

További tervek

A folyamatos bővülés ezt követően sem áll meg. A weboldal arculati megújítása mellett a telephely- és szolgáltatáspaletta bővítése is aktívan zajlik. Az elérhető új szolgáltatásokat landing oldalak létrehozásával, grafikai tervezéssel, hirdetési kampányokkal támogatjuk a jövőben is.