Becsei Ékszer
Ékszer marketing az online térben
Becsei ékszer
Becsei Balázs három generációs órás-ékszerész család tagjaként több, mint két évtizede foglalkozik órák, ékszerek és egyéb nemesfém-tárgyak készítésével és javításával. Ezenkívül tevékenységei közé tartozik az antik ékszerek és régiségek felvásárlása, illetve eladása is.
2003 óta változatlanul várja vevőit a Szent István körúton található üzletében, ami egyben műhelye is.
Kihívás
A tömeggyártás elterjedésével jelentősen háttérbe szorult az egyedi, kézzel készült ékszerek népszerűsége. A géppel készített termékek nagy kínálata, hozzáférhetősége és megfizethetősége miatt egyre kevesebben fordulnak ékszerészhez.
Ezért a stratégiánkat az ékszerész által készített ékszerek előnyeire hegyeztük ki, gyakran szembeállítva a tömeggyártott bizsukkal. Elsősorban a meglévő vevőkör kiszélesítését és új vevők bevonzását tűztük ki célul magunk elé, a kommunikáció során nagy hangsúlyt fektetve a kézzel készített ékszerek minőségére és egyediségére, valamint Becsei Balázs szakértelmére és megbízhatóságára.
Ehhez egy átfogó ékszer marketing stratégiát építettünk fel, amivel a Becsei Ékszer különböző tevékenységeinek népszerűsítését céloztuk meg.
Ékszer marketing stratégia
A social media kommunikációban megjelenő komplex szövegezésű bejegyzések egyszerre informatívak, részletesek és olykor szentimentális hangvételűek. Ennek kettős rendeltetése van: rávilágítani az ékszerkészítéshez szükséges magas szakmai hozzáértésre és beavatni a közönséget az egyes ékszerek mögött megbúvó emberi történetekbe. A posztokban feltüntetett árak transzparenciája pedig tovább erősíti a vevők bizalmát.
A Becsei Ékszer Facebook és Instagram oldalain publikált posztokhoz saját kép- és videóanyagot használunk fel, amit a havi rendszerességű fotózásokon frissítünk.
A Google Ads hálózatán, illetve a Facebookon és Instagramon futó online hirdetések mellett alkalomszerű posztpromóciókkal is kibővítettük a kommunikációt.
Az ékszer marketing részeként fontosnak tartottuk még, hogy a márka arca, azaz maga Becsei Balázs is megjelenjen a tartalomban. Ehhez a videósorozat formátumát választottuk, amiben az ékszerész praktikus tanácsokat és laikusok számára is érthető szakmai tippeket oszt meg.
Emellett a weboldal forgalmának növelését kulcsszóoptimalizált blogbejegyzések támogatják, amik a Becsei Ékszer számos különböző tevékenységét (ékszerjavítás, antik óra felvásárlás stb.) taglalják és releváns ékszerészeti témákat dolgoznak fel edukációs és szórakoztató cikkek formájában.
S hogy az offline kommunikációról is szó essen, mindezt kiegészíti a modern, letisztult kirakatterv, ami az arculat főbb elemeit felhasználva bizalomkeltő és professzionális külsőt kölcsönöz a körúton található ékszerüzletnek. Fontos az első benyomás!
Elért eredmények
A Facebook oldal kedveléseinek száma ütemesen gyarapszik, ami a bejegyzések rendkívül magas elérésénekköszönhető. A weboldal látogatottsága stabilan 2000 felett van. Az ékszer marketing sikerét a beérkező rendelések növekvő száma is alátámasztja.
A videósorozat különösen pozitív fogadtatásra lelt: hatására meghívták Becsei Balázst a TV2 Tények Plusz című műsorába, hogy ékszerészként szakértői véleményt nyújtson az ékszerrablásokról. Illetve az arany ékszerek eredetiségvizsgálatáról szóló videót már tananyagként vetítik egy ékszerész iskolában