Greenpeace Austria

Egyedi weboldal fejlesztése, adománygyűjtő interaktív website

Az előzmények

A Greenpeace Magyarországgal évek óta dolgozunk együtt adománygyűjtő kampányaikon, köztük egyedi weboldal fejlesztési projekteken is. Számos weboldalt és webes alkalmazást designoltunk és fejlesztettünk számukra, amelyeken sok-sok millió forintot gyűjtöttek össze a legkülönbözőbb környezetvédelmi és egészséges életmódot támogató célokra. Ezek a kampányok olyannyira jól sikerültek, hogy hírük messze földre is eljutott. Így történt, hogy egyszercsak megcsörrent a telefon, és a vonal túlvégén a Greenpeace Austria csapata volt…

Kihívás

Már az első briefnél is látszott, hogy a szokásosnál is komolyabb kihívással nézünk szembe. Bécsben ugyanis egy olyan interaktív weboldal ötlete pattant ki a fejekből, amelyen a színes-szagos, forgatható Föld különböző darabkáit tudják “megvásárolni” az adományozók akár saját maguknak, akár ajándékba. Fontos megkötés volt, hogy nem dolgozhatunk stock anyagokkal, csak saját illusztrációkat használhatunk. Ez azért is volt kihívás, mert a föld legismertebb állat- és növényfajaival kellett benépesíteni a földgolyót, így nem csak hagyományos grafikai és webdesign tervezés skilleket kellett villantanunk, hanem illusztrátori kompetenciára is szükségünk volt.

Illusztráció, grafikai munka és webdesign

A projekt első fázisában a legfontosabb a megfelelő illusztrátor megtalálása volt. Komoly kutatómunka és briefelés után sikerült rábukkannunk a tökéletes megoldásra. Rafael igazi 21. századi, határokat nem ismerő módon egyenesen Peruból szállította nekünk a szebbnél szebb állatokat és növényeket, majd már házon belül illesztettük rá őket az egyedileg készített hátterekre. A kompozíciókat nem csak a weboldalon, hanem a minden adományozó számára emailben elküldött okleveleken is használtuk. A webdesign ezek után már szinte rutinmunka volt.

Technikai megoldások

A landing oldal hamar összeállt, de az egyedi fejlesztés keretében készülő interaktív Föld már sokkal keményebb dió volt, ami nem mindennapi kihívást jelentett a sokat látott fejlesztő- és projektmenedzser csapatunknak is. Különösen fontos volt, hogy a webes alkalmazás minden eszközön tökéletesen működjön, ami egy ennyire összetett és a legmodernebb webes technológiákat használó felületen nem volt egyszerű feladat. Nagyon komoly programozói munka és hosszú tesztelési fázis után végül elkészült a nagy mű, és a Weltrettung kampány indítását követően az adományozók birtokba vehették az első földdarabkákat.

A Doppio Creative online marketing ügynökség által készített digitális illusztrációk a Greenpeace Austria Weltrettung kampányához

Elért eredmények

A weboldalra és az interaktív webes alkalmazás felületére először csak visszafogottabb marketinggel kezdték gyűjteni a látogatókat a bécsi központban. Már az első visszajelzések is nagyon pozitívak voltak, és egyre-másra keltek el a Föld darabjai. A sikeres éles tesztidőszakot követően pedig az egyre nagyobb volumenű online marketing kampány segítségével egyre jobban benépesült a glóbusz, számos visszatérő támogatót szerezve a környezetvédő szervezetnek.