• Webshop marketing - Vadon Sport

Vadon Sport

Sport webshop marketing

Az előzmények

A Vadon Sport – Sí és kerékpárüzlet több változáson ment át az utóbbi évtizedekben, de már a 70-es évek óta működő, elsősorban sí-és kerékpáros termékeket árusító üzlet és webáruház. A termékek eladása mellett, a Völkl márka síléceinek hazai tesztközpontjaként is működik, valamint sí-és kerékpárszerviz szolgáltatással is foglalkozik. Termékpalettáján és a kommunikációban is a fent említett termékcsoportok kapták a legnagyobb hangsúlyt, melyek közül mára a minőségi közép- és felső-kategóriás termékek, márkák alkotják a kínálat legnagyobb részét.

A sportok divatossá válásával, az egyre nagyobb számban megjelenő sportmultik megjelenésével, az üzlet vezetői felismerték, hogy új vásárlók szerzéséhez és potenciális vásárló körük megtartásához új irányból kell közelíteniük az emberekhez. Azt azonban nem tudták, hogy üzletük megfelelő promotálásához, milyen webshop marketing szükséges.

Kihívás

A hatékony eredmények eléréséhez a korábbi webshop marketing és kommunikációs stratégiát teljesen új alapokra kellett helyeznünk. Az addig használtak mellé új online platformok bevezetésére, részletes kommunikációs és hirdetési kampánytervek kialakítására volt szükség.

A célközönség eléréséhez költséghatékony megoldást kellett találnunk az arculat aktualizálására is. Illeszkedve a sporttermékeket forgalmazó üzletek designjához, de egyben ki is emelve azok közül a Vadon Sportot, olyan formában, hogy az új arculat jól alkalmazható legyen online platformokon és az offline felületeken egyaránt.

Webshop marketing - Vadon Sport online kommunikáció

Webshop marketing stratégia

A korábbi webshop marketing stratégia átalakításával a célunk az volt, hogy a Vadon Sport üzletét kiemeljük az egyre növekvő számú sporttermékeket árusító webáruházak és üzletek sorából. Ezzel a korábbi, hűséges vásárlóik mellé, új, nagy vásárlóerővel bíró forgalmat generáltunk a webshopba és az üzletbe, átterelve a közeli bevásárlóközpont sportáruházának hasonló érdeklődési körű vásárlóit is.

A meglévő logóból merítve egy karakteres, sportos és fiatalos designt alakítottunk ki, melyben a termékek mellett, színben is markánsan elkülönült a téli és a nyári kínálat. A korábbi Facebookos jelenlétet kiterjesztettük az Instagram, valamint a Google Ads kereső és display hálózatára is.

Mindezek mellett az online és offline üzlet megjelenését is az új irányvonalnak megfelelően alakítottuk át. A weboldal esetében a korábbi megjelenést áttekinthetőbbé és a lényeges elemeket hangsúlyosabbá téve. A fizikai üzlet esetében elsősorban kirakatmatricák tervezésével újítottunk a megjelenésen, egységes arculatot biztosítva az összetartozó online és offline felületeknek.

A korábbi két fő termékcsoport, a kerékpáros és a sífelszerelések mellett, a Magyarországon egyedülálló Heelys termékek promóciójára is nagyobb hangsúlyt fektettünk, mellyel új vásárlóréteget emeltünk be. Az elsősorban gyermekeket és tiniket megszólító termékcsoporttal több potenciális felnőtt vásárlót, érdeklődőt terelve az áruházba.

Új célcsoportokat emeltünk be az eddig elsősorban aktívan sportolókra fókuszált kerékpáros promóciókba is, ezzel nyitva az igényes, sportos városi megjelenés hívei és a minőségi termékek kedvelői felé.

Az értékesítés mellett, az egyik közkedvelt símárka, a Völkl termékeit tesztközpontként is kínáló sportfelszerelés webáruház évente több teszt eseményt is szervezett, melyekre az érdeklődők toborzása is jelentős szerepet kapott a kommunikációs stratégia kialakítása során.

Elért eredmények

A Vadon Sport eladásainak összértékét, az általuk meghatározott kiemelt időszakban, a korábbi évek ugyanezen időszakával összehasonlítva megdupláztuk és az év többi részében is jelentős bevételnövekedést értünk el.

A korábbi webshop marketing stratégia átalakításával a Facebook és Instagram oldalak követőtáborát folyamatosan növeltük, releváns, valódi vásárlóerőt képező követőkkel. Erős rajongótáborba gyűjtve a potenciális vásárlókat, érdeklődőket, megalapoztuk egy visszatérő vásárlói csoport létrejöttét.