Sarokkő tartalom – Minden, amit tudni érdemes róla

A szóban forgó technika egy évek óta élő tartalommarketing megoldás, mégis nagyon kevesen élnek vele. Ennek az okát nem kell túl sokáig keresnünk: sarokkő tartalmat írni nehéz. Rengeteg időt, energiát, tervezést, kutatást és persze kreativitást igényel. Másrészről azonban, ha rászánjuk mindezt, és elkészül egy átgondolt és valóban nagyon jó tartalom, azzal bankot robbanthatunk. Na de kezdjük az elején…

Mi is az a sarokkő tartalom?

Lényegében a legjobb és a legtöbb, amit nyújtani tudsz. A sarokkő tartalom (angolul cornerstone content) az oldalad gerince, a szerinted legfontosabb és a vásárlóid számára legrelevánsabb tartalom. De nem csak a Te vállalkozásod terén, hanem az egész piacon. Miért? Mert a technika célja, hogy a Google által használt mesterséges intelligencia ezt tartsa a téma legjobb írásának, és ezért előre hozza a keresési listában.

Mire figyelj az írásakor?

A sarokkő tartalom mibenlétéből kifolyólag egy ilyen írás hosszú, a megszokott 2500-3000 karakteres terjedelemmel szemben ez alsó hangon 2500-3000 szó. Mivel az olvasása is időigényes folyamat lesz, rá kell venned a látogatóidat, hogy ne adják fel a harmadik sornál. Különösen ügyelj az olvashatósági szempontokra: használj tartalomjegyzéket, alcímeket, átlátható tagolást, akár ábrákat vagy kiemeléseket.

Ne hagyd el a kulcsszókutatást! Míg a hagyományos bejegyzéseket és tartalmakat érdemes long-tail kulcsszóra optimalizálni, ez esetben válassz short-tail kulcsszót, amire a leginkább keresnek az emberek a témában. Győződj meg arról is, hogy biztosan tettél-e a szövegbe további olyan kulcsszavakat – úgynevezett LSI[1] kulcsszavakat -, melyek relevánsak a témában és jelentésükben közel állnak az elsődleges kulcsszóhoz. Így lényegében egy „kontextuális térképet” készíthetsz a Google keresőbotjai számára, melyek megkönnyítik a rangsorolást.

Használj linkeket! Ez természetesen minden egyéb bejegyzésre is igaz, de a sarokkő tartalom esetében extra odafigyeléssel kell dolgoznod. Az oldaladon elérhető, a témában releváns további írásokat használd fel arra, hogy megmutasd a Google keresőbotjainak, hogy melyik is a legfontosabb. Ugyanígy igaz ez a későbbi írásaidra is: minden releváns tartalomban helyezz el linket, ami a sarokkő tartalmadra mutat.

Hogyan fog ez működni a gyakorlatban?

Ha elkészültél a tökéletes tartalommal, amiről valóban úgy érzed, hogy életed mesterműve, akkor kiteheted az oldalra.

Mivel a sarokkő tartalom az organikus elérés tekintetében hasznos, bizonyos időnek el kell telnie, mire látható eredményeket hoz. Ekkor sem dőlhetsz még hátra! Fontos, hogy mindig up-to-date tartalmad legyen, tehát rendszeresen frissítened és optimalizálnod kell, hogy még jobb eredményeket hozhass. A kezdeti időkben hirdetned is érdemes, hogy megosztásokat, bejövő linkeket és persze rengeteg olvasót érhess el.

[1] Az LSI az angol „Latent Semantic Indexing” kifejezés rövidítése, ami látens, azaz „rejtett szemantikai indexelést” jelent.

Források itt és itt.

Ismerd meg a DOPPIO Creative Online Marketing Ügynökség munkáját és kérj ajánlatot projektedhez még ma!