Social media tartalom ötletek, hogy mindig legyen mit posztolni

Tapasztalataink szerint a legtöbb cég tisztában van a közösségi médiában rejlő lehetőségekkel és készek is lennének kihasználni azokat. De mégsem teszik és ennek egy oka van: egyszerűen nincs ötletük, milyen tartalmat osszanak meg. A kreatív social media tartalom ötletek hiánya pedig még a legmotiváltabbak lelkesedését is könnyen lelohasztja.

Egy másik gyakran felmerülő probléma, hogy bár lelkiismeretesen osztják kontentüket, leragadnak egyfajta tartalomnál, ami addig bevált. Elfelejtenek újítani és a nagy posztolási hévben önmagukat szajkózzák, aminek a vége sajnos gyakran az, hogy megcsömörlenek.

Ha a fenti két szituáció közül egyik is ismerősen hangzik, jó helyen jársz. Ilyen helyzetekben lehet hasznos egy ötlettár, amihez mindig vissza lehet nyúlni, ha ihletre van szükséged. Akár az alapokról szeretnéd felépíteni tartalommarketing stratégiádat, akár a meglévőt kívánod felfrissíteni pár tippel, új social media tartalom ötletekre mindig szükség van.

Social media tartalom ötletek minden napra:

Világnapok, ünnepnapok

Marketingesként gyorsan megtanulja az ember, hogy szinte minden létező dolognak van világnapja. Érdemes létrehozni egy naptárt olyan, a céged tevékenységéhez köthető kiemelt ünnepnapokkal, amik posztolásra nyújtanak alkalmat. Pro tipp: lesd meg, mások hogyan ünneplik meg a jeles napokat!

Amikkel biztosra mehetsz:

  • Nemzetközi Nőnap (március 8.)
  • Föld Napja (április 22.)
  • Star Wars Nap (május 4.)
  • Családok napja (május 15.)
  • Barátság napja (július 30.)
  • Nemzetközi Kávé Nap (október 1.)
  • Kedvesség világnapja (november 13.)

Cégen belüli események, mérföldkövek

A cég életében történő események megosztása lehetőséget ad arra, hogy követőtáborod jobban megismerje vállalkozásod. A személyes hangvételű kontent szimpatikusabbá, barátságosabbá teszi a gyakran túl hivatalos és száraz kommunikációt.

Posztolj rendszeresen ezekről:

  • új ügyfél, munkatárs köszöntése
  • termék launch
  • workshopok
  • továbbképzések
  • közös programok
  • építkezések, renovációk, költözés

Munkatársak

A munkahely egy közösség, így jó, ha ezt social media felületeid is hangsúlyozzák. Kevésbé szégyenlős kollégákat akár be is lehet vonni a tartalmak készítésébe. Ez a fajta kontent különösen leendő munkatársak elcsábítására alkalmas!

Szuper kontent lehet például:

  • céges bulik
  • születésnapok
  • családi nap
  • csapatépítők
  • napi meetingek
  • after work események
  • idézetek, történetek kollégáktól

A szektor hírei

Újabb pirospont jár azoknak a cégeknek, akik szektoruk aktuális híreire reflektálnak. Ez nemcsak hozzáértésről ad bizonyságot, de arról is, hogy a céged követi a legfrissebb szakmai történéseket. Írj blogbejegyzést, Facebook vagy Instagram posztot, tweetelj: egy szakértői vélemény mindig érdekes!

Ezekről a témákról érdemes posztolni:

  • új iparági szabályozás
  • adózási szabályok változása
  • új állami támogatások
  • technológiai áttörések
  • pályázatfigyelő

Kulisszatitkok

Ügyfelek vagy vásárlók számára érdekes social media tartalom ötlet lehet még a betekintés a kulisszák mögé. Mutasd meg, “Hogyan készül?” pár odavágó képpel vagy videóval.

Ilyen lehet például:

  • betekintés a termékfejlesztésbe
  • betekintés a tervezési folyamatokba
  • fotózások előkészületei
  • utazások dokumentálása
  • irodai életképek

Visszajelzések, értékelések

Ezzel igazán nem lehet félremenni. A Facebookon vagy Googleben érkezett pozitív értékeléseket nyugodtan megoszthatod social media felületeiden. Kifejezetten bizalomkeltő, hisz jelzi, hogy fontos számodra a vásárlóid avagy ügyfeleid feedbackje!

Gyakori kérdések

A praktikusságra is gondolva érdemes megosztani a weboldal FAQ, azaz gyakori kérdések rovatát, például Instagram Story Highlightba kitűzve. Így ha valaki először közösségi média felületen találkozik a céggel, már ott megtalálja a választ felmerülő kérdéseire.

Kérdezz-felelek

Szintén hasznos interaktív kontent ötlet a Q&A, azaz a kérdezz-felelek. Hagyd, hogy követőid kifaggassanak termékedről vagy szolgáltatásodról, ajánlataidról, egyéb tudnivalókról. Ennek a live videó, azaz élő adás formátuma felel meg legjobban.

Tippek

Egy másik izgalmas tartalom ötlet lehet a szakmába vágó tippek posztolása. No, nem kell ingyenes szakmai tanácsadást tartani Instagramon! Inkább általános érvényű jótanácsok megosztására gondoltunk, ami azt a benyomást adja, hogy értesz a munkádhoz, és szívesen osztod meg tudásod.

Adhatsz tippeket ezekről:

  • megfelelő termék/szolgáltatás kiválasztása
  • optimális használat
  • karbantartás, tisztítás
  • életmód tanácsok
  • saját vállalkozás vezetése

Idézetek

Azokra a lustább napokra, amikor tényleg nem jut eszedbe semmi, szuper megoldás egy idézet. Keress a céged értékeivel, profiljával megegyező idézeteket (erre tökéletes hely például a citatum.hu), vagy ha elég nagy az egód, idézz saját magadtól!

Múltidézés

A #throwback nemcsak nyaralós képekre vonatkozik ám. Nosztalgiázni lehet, sőt, ajánlott a cég életével kapcsolatban is! Újra felhasználhatsz régi tartalmakat, vagy akár elő áshatsz sosem látott fotókat a kezdetekről.

  • első termék piacra dobása
  • első megbízás
  • első céges buli
  • 1,2,3 évvel ezelőtti pillanatok

UGC

A legkevesebb munkát igénylő poszt ötlet az UGC, azaz felhasználó által generált kontent – itt a felhasználó alatt a vásárlót, partnert, ügyfelet is lehet érteni. Ha megjelöl valaki egy képen, oszd meg te is, és már meg is oldódott az aznapi social média posztolás dilemmája!

Influenszer tartalmak

A social media tartalom ötletek egyik leggyakoribb formája az influenszer tartalom. Kevés vele a munka, ezért is szeretjük. Posztold újra bátran az influenszer által készített tartalmat a saját felületeiden!

Médiás megjelenés

Ha cikk, interjú készül rólad/veled, mindenképp tegyél róla említést közösségi médiában. Linkeket most már Instagram Storyban is meg lehet osztani, használd ki!

Mém

Végül és nem utolsósorban az igazán bevállalósok számára ott van lehetőségként a mém. A mémek a közösségi médiás kommunikáció elhagyhatatlan elemét képezik, és mára már cégek is megtanulták ügyesen használják őket.

Persze mindemellett fontos megjegyezni, hogy a minőség legalább annyira fontos, mint a mennyiség. Ne essünk túlzásokba, tényleg csak olyan tartalmat osszunk meg, aminek célja van. Ha pedig még több social media tartalom ötletre éhezel, kövess be minél több céget, hogy tőlük is inspirálódhass. Jó posztolást!