social média marketing

Adj social média marketing stratégiádhoz valódi értéket

A social média marketing platformtól függetlenül a szívügyünk. Mindig törekszünk arra, hogy ügyfeleink online megjelenése ne csak a toppon legyen, hanem ezen felül hasznos és hosszú távon sikeresen alkalmazható tanácsokkal lássuk el őket. De mit is értünk az alatt, amikor azt mondjuk, hogy stratégiai értékteremtés?

Mára már minden és mindenki megtalálható a legkülönbözőbb közösségi felületeken. Az újdonságnak számító dolgok közül néhány év leforgása alatt egy túltelített piaci színtérré alakultak, amelyek folyamatosan hatással vannak a fogyasztók viselkedésére és gondolkodásmódjára. De ez nem csak egy egyirányú kapcsolat. Nézzünk túl egy kicsit az egyszerű lájkokon és kommenteléseken, valamint az üres követőkön is. Ahhoz, hogy posztjainkat, tartalmainkat valódi értékkel tudjuk felruházni, ki kell dolgoznunk egy social média marketing stratégiát, amely minden általunk használni kívánt felületet külön-külön és együttesen is lefed. Nem számít, hogy melyik platformot szeretnéd használni – természetesen fontos, hogy olyat válassz, ami megfelel az igényeidnek, és amelyen keresztül a leghatékonyabban tudod elérni a célközönséged. Ahol jelen vagy és kommunikálsz, mind hozzátesz a márkádról kialakított képhez. Ugyanakkor, ha rosszul fogsz neki és nem figyelsz rá, nagyon gyorsan a saját rossz hírnevedet is keltheted.

Mi számít értéknek a social média marketing szempontjából? Miért kell értéket nyújtanunk?

Az érték az embereknek mást és mást jelent. Beszélhetünk például pénzbeli értékről, mint különféle kedvezmények, engedmények és kuponok. De ez csak az egyik legalapvetőbb módja. Jelenthet megfoghatatlan dolgokat is. Ilyenek például azok a plusz közölt információk, mint az ismertetők az új termékeidről vagy szolgáltatásaidról, tanácsadás és problémamegoldás, hasznos tippek és trükkök megosztása, valamint betekintés nyújtása a vállalkozásod színfalai mögé. Ezek is mind értéknek számítanak a hallgatóságod szemében!

Ezen felül ne feledd, hogy nem elég megszerezni egy követőt, hanem fent is kell tartani az érdeklődését. Ezért célszerű folyamatosan tényleges értéket biztosítani számára, nem csak elgörgethető bejegyzéseket gyártani. Az általad közölt tartalmak növelhetik a szimpátiát, a személyesebb kapcsolat érzését és a márkahűséget.

Hogyan építheted fel a social média marketing stratégiádat?

Vegyél elő egy lapot vagy nyiss meg egy üres doksit és tedd fel magadnak a következő három kérdést:

  • Ki a célközönségem?
  • Milyen platformokon akarok tartalmat megosztani?
  • Miről akarok tartalmat megosztani?

Ha mindhárom kérdésre megtaláltad a választ, elkezdheted felépíteni a stratégiádat.

Tippek és trükkök, hogy hogyan teremthetsz értéket posztjaiddal

A social média marketing eszköztára rettentően széles skálán mozog. Merd kihasználni a lehetőségeidet! Mutatunk néhány ötletet, amelyek segítségével könnyedén felfrissítheted social platformjaidat:

Mutasd meg mi történik a háttérben!

Ossz meg képeket vagy rövid videókat termékeidről készítés közben, munkafolyamatokról és a csapatodról. Kukába a stock fotókkal és mutass a közönségednek valódi képeket!

Készíts infografikát!

Ne ijedj meg, nem kell feltétlenül saját kutatásba kezdened. Keress elő olyan statisztikákat, amiket kapcsolódnak a témádhoz és azokat dolgozd fel. Nagyon sok ingyenes infografika szerkesztőt találhatsz, de ilyen például a Visme is.

Készíts esettanulmányokat!

Lehet, hogy melós feladatnak tűnik, de megéri. Kérd meg néhány vásárlód és ügyfeled, hogy mondják el mi volt a problémájuk és nekik hogyan segítettel vagy a terméked. Egyszerű mintát kell követned: probléma-megoldás-eredmény.

Pozitív üzenetek magunkról!

Ide jöhet a vállalkozás küldetése, egy kiemelt munkavállalód/csapattag bemutatása, a heti újdonságok a cég életében vagy akár, hogy milyen fontosabb döntéshozatal zajlott le az utóbbi időben. Törekedj arra, hogy minél egyszerűbb nyelvezetet használj és a sztori minél inkább pozitív fennhangot kapjon.

Mutasd be ügyfeleid és vásárlóid!

Kérd meg a legnagyobb rajongóidat, hogy fotózzák le magukat a kedvenc termékükkel tőled, és írják le miért szeretik.

Légy inspiratív!

Ossz meg vicces vagy inspiráló képeket, esetleg idézeteket, amelyek illenek a profilodhoz.

Ne a termékeid és a szolgáltatásaid mutasd be!

Legalábbis ne mindig. Növelni tudod az elköteleződés mértékét, hogyha inkább olyan tartalmakat posztolsz, amelyek rezonálnak a fogyasztóiddal. Például amikor egy kozmetikumokat készítő cég olyan képet posztol, amin épp felkeni valaki az arcára a terméket, sokkal természetesebb képet ad, mint egy mezei termékfotó.

Légy naprakész és ösztönözz erre másokat is!

Ossz meg ahhoz az iparághoz kapcsolódó híreket, érdekességeket, amelyben jelen vagy.

Készíts listákat!

Az emberek imádják a listákat, legyen az TOP 3, TOP 5, TOP 10 vagy TOP akárhány! Ugyanakkor itt is figyelned kell, hogy azok kapcsolódjanak ahhoz, amit képviselsz. Például, ha takarmányboltot vezetsz, akkor készíthetsz egy listát a legkedveltebb takarmányokról sertések számára. Vagy ha sminktermékeket árusítasz, írhatsz egy listát a TOP 5 ecsetkészletről, amelyeket jószívűen mersz ajánlani.

 

Amennyiben tovább szeretnéd bővíteni tudásod social média marketing témában, olvasd el bejegyzéseinket tartalommarketing, Instagram marketing vagy sikeres YouTube videók feltöltése témában is.

Ismerd meg a DOPPIO Creative Online Marketing Ügynökség munkáját és kérj ajánlatot projektedhez még ma!