Szerezz vásárlókat az Instagram shop segítségével!
Tavaly tavasz óta az Instagram is megmozdult az e-kereskedelem irányába azzal, hogy létrehozta az Instagram shop funkciót. Bár itthon még mindig kevesen használják, valójában remekül tudsz vele új vásárlókat szerezni, sőt, rögtön vásárlásokat is generálni. Megmutatjuk, hogyan!
Van webshopod és Facebook boltod, minek neked Instagram shop is?
Egyrészt mert, ha a célcsoportod főként fiatalokból áll, ők már inkább Instán vannak jelen. Itthon még nem feltétlenül látjuk a jeleit azon Egyesült Államokból és Nyugat-Európából származó jövendöléseknek, hogy a Facebook elhal, de tény, hogy az Instagram jelentősége egyre nő. Mivel vállalkozásod jelenlétét minden esetben ahhoz kell igazítanod, hogy hol tudod hatékonyan elérni a célcsoportod, követned kell őket az új platformokra is.
Másrészt, mert az Instagram még mindig első sorban képnézegető közösségi oldal. Így amennyiben vállalkozásodnak vizuálisan jól megjeleníthető termékei vannak, ezt mindenképpen ki kell használnod! Jól kivitelezett, minőségi képek segítségével sokkal könnyebben tudod elköteleződésre bírni a potenciális vásárlóidat, innentől pedig már csak egy lépés, hogy valós vásárlók legyenek: ebben segít Neked az Instagram shop. Így ráadásul látogatóidnak el sem kell hagyniuk az Instagram felületét, hogy vásároljanak.
Az Instagram shop létrehozása
Az Instagram shop beállítása macerásnak tűnhet, de mindenképpen megéri a fáradalmakat. Mindenképpen kell hozzá egy Facebook fiókkal összekapcsolt üzleti Instagram fiók, e nélkül nem tudsz nekiállni. Az összekapcsolás azért fontos, mert a shophoz szükséges adatokat az Instagram a Facebook boltból húzza át. Az első lépés tehát, hogy az Instagram fiókod hozzákapcsold egy Facebook katalógushoz – létrehozhatsz ehhez új katalógust vagy használhatsz már meglevőt is. Majd az Instagram beállítások között válaszd ki a „Vállalkozás” és „Instagram shopping” menüpontokat és menj végig a lépéseken. A fiók ellenőrzése néhány napig is eltarthat, amint megtörtént, az Instagram értesítőt küld róla. Az értesítés „Get started” gombjára kattintva az Instagram végignavigál a beállítások lépésein, és ezzel el is készül az Instagram boltod.
Termékeidet az Instagram egy külön fülre rendezi, amik között látogatóid is kedvükre böngészhetnek.
Termékek megjelölése a posztokban
Az Instagram shop beállításának procedúrája után a termékek megjelölése már gyerekjáték. Új poszt feltöltésekor az Instagram ugyanúgy felkínálja a lehetőséget a termékek megjelölésére, mint ahogy emberek megjelölése esetében teszi. Itt megadhatod a termék nevét és árát is. A poszton meg fog jelenni egy kis bevásárlótáska ikon, mely azt hivatott jelezni, hogy a poszton bizony megnézegethető és megvásárolható termék van. Követőid így egyetlen kattintással láthatják a számukra fontos információkat, sőt, át is kerülhetnek a boltodba.
Termékek megjelölése a storykban
Storykban is megjelölhetsz termékeket, például kiemelt darabokat, akciókat vagy újdonságokat. Ehhez kattints a „Termékmatricák” lehetőségre, majd válaszd ki a katalógusból a kívánt termékmatricát és helyezd el a bejegyzésben. A hatékonyan működő storyk készítéséről már múltkori, az Instagram marketing alapjait tárgyaló cikkünkben is értekeztünk.
Ha szeretnéd a legtöbbet kihozni az Instagram és Facebook fiókodból, bízd ránk a közösségi média marketing menedzselését!